Patch infó / javítások : A seven m honlapjáról
:
PATCH: 1.3
frissítés információk :
Ez
a frissítés az angol nyelvű (UK) verzióhoz
készült. Ha a Dynamic Systems Hungary –től vásároltad
a játékot, akkor ezt kell letöltened. Ha
külföldön, vagy nem tőlünk vásároltad,
a frissítés valószínűleg nem fog működni
a te verzióddal. Általános
javítások, finomítások: Kijavítottuk
a teljesítmény-visszaesési problémát,
amely hosszabb ideig tartó játék közben
jelentkezett.
Egy hős portréján duplán
kattintva, ha az egy karaván tagjaként utazik, a játék
nem lép ki.
A Might Városok városképéről
lekerült a varázslatok tanulása lehetőség.
Egy helyőrségi, földalatti csata után
megnyerve a pályát, a játék nem fagy ki.
Egy olyan eseménynél, ahol az üzenet üres
„Display Message Script” típusú, a fellépő
hiba már normálisan kezelve van. Ha mentes majd
visszatöltesz egy játékállást egy
félbehagyott földalatti csatánál, akkor a
játék többé nem fagy ki. A
csataképernyőn ezentúl megtalálhatod a Grid-et
illetve az Unit Movement Shadow-t, ezeket a Combat Settings képernyőn
állíthatod be. Kijavítottuk a zenei
problémákat. Kijavítottuk a hosszú
"üresjárás" után bekövetkező
belassulást. A varázstárgyakat többé
nem lehet "eltemetni" a temetőkben. A halott hősök
ezentúl nem nyernek vissza HP-t a "fountain of
vigor"-ból. A karavánok már nem utaznak
keresztül az ellenséges városokon. Az A.I. lények
átadják tárgyaikat a hőseidnek, miután
beléptek a seregedbe. Javított A.I. kiértékelés
az "Idol of Fortune" -nél. A "Phantom Image"
és "Create Illusion" varázslatok már
egymás fölött vannak. Már beírhatod
a neved a Campaign High Score képernyőn. Egy új
csúcspontszám már nem írja felül az
előző elért eredményedet. kijavítottuk a
lénygenerátort, így miután eldöntötted,
hogy harcolsz egy csapat őr ellen, megadja az őrök pontos
számát. A csataképernyőn az Esc gomb már
"mégsem" -ként üzemel. Az Alt+M
billentyűkombinációval legördítheted a
megfelelő menüt. Az F4 gombbal válthatsz teljes
képernyős/ablakos üzemmódok között a
csata közben. A játék betöltése
képernyőn az [Esc], [Enter] és nyílgombok is
használhatóak Az [Esc] és [Enter] gombok
működnek a View World képernyőn is. Javítottunk
a harc teljesítményén a mocsaras területeken.
A Hárpiák (Harpies) többé nem látszanak
varázslónak, ha egy várost támadnak. A
hősök életrajza nem vész el az A.I.
által. Kijavítottuk a szökőkút
grafikáját a "Vampire Mansion" -ban. Egy
Creature Portal váltás már megfelelően frissíti
a lények nevét. Kijavítottuk a pillanatra
megálló Campaign Map történet beállító
képernyőt. Ha nem tudsz kilépni egy portál
másik felén, mert el van barikádozva, akkor
kapsz egy üzenetet, hogy miért nem tudtál
átkelni. Ha egy túl közeli városba
próbálsz visszamenekülni, a megfelelő üzenetet
kapod. Letiltottuk a "Guarding Monsters" gombot mindenhol,
kivéve a hadjárat első térképén. Mostantól
egy időben egyszerre csak egy példány futhat a
játékból a gépeden. A lényvásárló
képernyőn kijavítottuk a számokat: mostantól
nem vágja le a 10.000 feletti értékek végét.
A "Portal" dialógus ikonelrendezésén
is finomítottunk. A HighScore képernyőn a
gördítősávra kattintva a lista egy oldalt ugrik
föl/le. Ha a játék csata közben ér
véget, a zene nem lóg bele a prológusba. A 10
feletti morál értékek is helyesen jelennek meg.
Kijavítottuk a "Destroy Altar" üzenetet. Ha
a játékos megpróbál visszavonulni egy
vesztes csatából, úgy hogy nincs saját
városa, már a megfelelő üzenetet kapja meg. A
"Combat Speed" opció jobb-klikk információja
már elérhető. A Load/Cancel gombok már
rendelkeznek info üzenetekkel. Javítva: levágott
szövegvégek a puchase building dialógusban. [...]
A 2.0 verzióval
kapcsolatos információk :
- Általános -
A Többjátékos módot
lehetővé teszi. Lásd részletesen a "Többjátékos
mód" c. fejezetben.
Javítva a [Space] gyorsbillentyű
a Sereg info képernyőn és van hatása a csapatok mozgása közben
is.
A 'H' and 'T' gyorsbillentyűk nem
kívánatos mellékhatása javítva, a
sereg 'megragadható és
áthúzható'.
Javítva, hogy amikor egy
hipnotizált mágus Várkaput varázsolt a
csata közben a mágust éppen irányító
seregére, a játék kifagyott, ha az eredeti
tulajdonosának nem volt hová mennie.
A Teleportálás és
Elmozdítás varázslat esetében érvényes
az Antimágia mikor ellenséges lényre
varázsolják.
A Pénzcsenő tárca már
megfelelően csökkenti a seregek árát.
A Tűzgyűrű varázslat
használható a saját egységek körül,
beleértve a varázslót is.
A hősök már használhatják
a Szenteltvizet magukon.
Ostrom esetében a fal már
hátrányt ad a támadónak távolsági
támadás esetén.
Ostrom esetén a védő
falon kívüli célpontot is választhat a Tűzlabda és a Tűzgyűrű
varázslatnak.
A Rejtőzködés
Képzettségből adódó tapasztalati pont
juttatást összehangolták a csatában
kapott pontokkal.
Halott hősök nem szerezhetnek
Rejtőzködés képzettséget.
Hipnotizált lényekre is
lehet támadó varázslatot alkalmazni.
Hajón varázsolt Városkapu
esetén már nem marad kikötött hajóként
a hajód.
A Hadjárat legjobb eredményei
képernyőn már helyes a szintekhez tartozó lények
képe.
Tárgy és lény
kihelyezés esetén már különbséget
tesz a játék az emberi és gépi játékos
között.
A Menedék varázslat
hatása 6 körig tart, ugyanaz a hős csak elmúlta után 3
körrel varázsolhatja újra.
A játékosok többé
nem nézhetik meg jobb klikkel a Lepel által fedett seregeket vagy egy rejtett hőst a
Rejtőzködéssel.
A csata képernyőn a jobb
klikkel a hősön helyesen látszik az Őrző Palástja.
Amikor megtanulsz egy egyetemi vagy
papneveldei mágia képzettséget, vele egyidőben megkapod a mágia céh
megfelelő varázslatait is.
Az Áldozás többé
nem varázsolható az időlegesen hipnotizálás hatása alatt álló
saját egységre.
A Vértanúság
kapcsolat megszakad, ha a védő hipnotizálás hatása alá kerül,
ill. kikerül alóla.
A Hipnotizálás és
a Sellő hipnotizáló képessége meg tudja szakítani az adott pillanatban
fennálló hipnózist.
Amikor egy ellenséges sereg
elbájolást vagy megvesztegetést használ a játékos
néhány lényénél, az üzenet
ablakban megközelítő pontossággal
leolvasható a várható veszteség.
Részletesebb tájékoztatás
jelenik meg a Városkapu varázslat esetén, ha túl közeli
a város és csak egy van a játékos
tulajdonában.
Az Ai a csatában lehetővé
teszi az utolsó lépés lejátszását
akciója előtt.
Ha a város képernyőn új
városra váltunk, az új város zenéjét
fogjuk hallani.
- Pálya adottsága -
Öt többjátékos
módban játszható pályát
találhatunk a "Többjátékos"
alkönyvtárban.
Ezek a következők:
Barbárok Lentről Az udvari bolond bosszúja Átkelés a folyón Hívatlan vendég Balszerencse Kereke
Megjegyzés: néhány
küldetés is játszható többjátékos módban két vagy több
játékossal.
-A Kézikönyv kiegészítése
-
A kézikönyvből kimaradt az
erőd/citadella/fellegvár falai okozta sérülési módosító:
Erőd - 1.25 Citadella - 1.5 Fellegvár - 2.0
Közelharcban a lény által
okozott sérülés szorzódik a módosító
értékével, ha a támadás bentről
kifelé, a fal mögül történik és osztódik, ha kintről
befelé irányul.
Távolsági támadás
(lövés) esetén a falak általában
felezik a sérülést, bentről kifelé pedig nincs
módosítás. Ezenkívül, ha lény
vízben áll (pl. várárokban), a támadási szorzója
0.75, a védelmi 0.8 lesz.
A toronyban álló lények
nagy hatótávolságra lőnek, semmi sem akadályozza távolsági
támadásukat. Ráadásul közelharci
és távolsági támadásuk és
védelmük megduplázódik.
A "Varázsbéklyó"
varázslat minden felhasznált varázspont után 10
életpontot sebez.
----------------------------------------------------------------------------
Többjátékos mód :
Heroes(TM) IV többjátékos
módja 6 játékos számára biztosítja
az egyidejű játékot.
A szerver képes játékot
indítani a helyi hálózat (LAN), az Internet,
vagy a GameSpy(TM) igénybevételével.
A többjátékos módú játék
jelszóval védhető és lehetőség van a
fordulók idejének meghatározására
is.
- LAN -
Amennyiben a többjátékos
módú játék egy LAN (Helyi hálózat)
igénybevételével valósul meg, szükséges
az IPX vagy a TCP/IP hálózati protokollok valamelyikének telepítése.
A Microsoft® Windows®
dokumentációja tartalmazza ezeknek a protokolloknak a részletes
leírását.
- Internetes Játék -
Ha a szerver a többjátékos
módú játékot az Interneten hozza létre, válassza a "Direct TCP/IP"
("Közvetlen TCP/IP kapcsolat") opciót. "Direct TCP/IP"
játék esetén a csatlakozóknak ismerniük
kell a szerver IP címét. A
szerver IP címe az üzeno ablak felső részén látható a gyülekezési
zóna képernyőn. Egyes ADSL kapcsolatok esetében
a rendszer nem a kapcsolódáshoz szükséges, valós IP
címet detektálja. Ebben az esetben a Windows
"ipconfig" programja megadja a helyes információt.
- GameSpy -
A GameSpy szolgáltatása
hozza össze a Heroes IV játékosokat.
Ha a GameSpy Arcade program még
nincs telepítve, megtalálható a Heroes IV 2.cd-jén. Az"Extras"
könyvtárban, dupla klikk a "GSA.exe"-n és kövesd
a GameSpy Arcade telepíto-képernyő utasításait.
Amennyiben a legutóbbi GameSpy
programot szeretnéd vagy kíváncsi vagy a
GameSpy szolgáltatásaival kapcsolatos egyéb
információkra, látogass el a következo
weboldalra: www.gamespy.com
Miután telepítetted a
programot, a Heroes IV Multiplayer->GameSpy opciót választva a"Heroes
of Might and Magic IV" GameSpy gyülekezési zónájába
kerülsz.
Tűzfalak
Ha az Internet kapcsolat védett
(Tuzfal), a szervernek meg kell adnia egy nyitott
port számát a "Szerver játék" ("Host Game") képernyon.
További információkért tanulmányozd a tűzfal program dokumentációját.
Jelszóval védett játékok
A "Csatlakozás egy
játékhoz" képernyőn a jelszóval
védett játékoknál megjelik egy "jelszó"
mező a "Játékos neve" mező mellett.
A jelszó megerősítése
érzékeny a kis- és nagybetűkre.
Például ha a jelszó
"vendég", nem léphetsz be a "Vendég"
jelszóval.
A gyülekezési zóna
képernyője
Ezen a képernyőn választhatnak
a játékosok indulási pozíciót, megváltoztathatják
beállítottságukat, ha a pálya lehetővé
teszi.
A fordulók időtartamát,
a nehézségi szintet és az objektumokat őrző lények
mozgását csak a szerver állíthatja be.
Minden játékosnak
indulási pozíciót kell választania, és a "kész"
mezőben jeleznie kell, mielott elindul a játék.
Üzenetek játék
közben
Az F2 billentyu lenyomásával
üzenhetsz más játékosoknak a kaland
képernyőn.
A megnyíló üzenet
ablakban mindenkinek szóló, vagy egy bizonyos játékos
számára "bizalmas" üzeneteket küldhetsz.
Az ablak alapbeállítása
a "Minden játékosnak".
Bizalmas üzenet küldéséhez
klikkelj erre a feliratra az ablak alján, ekkor megjelenik a játékosok
listája. Válaszd ki a játékost, és csak neki szól az
elküldött üzenet. Ezt az ablakot bárhová
helyezheted a képernyőn.
Ha neked szóló üzenet
érkezik, hangjelzés figyelmeztet.
Az F2 lenyomásával
megnyithatod az ablakot és megnézheted az üzenetet.
----------------------------------------------------------------------------
4. Gyakori kérdések :
Lassú fordulók:
Az 56k-s modemmel kapcsolódó
játékosok részére a kis- és
közepes méretű pályák ajánlottak.
Nagy pálya esetén a
forduló hosszú ideig tart.
A gépi játékos
fordulói:
Az AI fordulója az utolsó
játékos gépén zajlik, ezért
ajánlott, hogy ez egy erősebb gép legyen.
Nyelvi verziók támogatása:
Ha a Heroes of Might and Magic IV
különböző nyelvi verziói kapcsolódnak össze egy
többjátékos módú játék
során, előfordulhat, hogy a más
játékosok fordulója esetén más nyelvű feliratok jelennek
meg, mivel a program nem fordít játék közben.
Eredeti Hereos of Might and Magic IV
pályák:
Bár minden térkép
játszható többjátékos módban,
a Heroes 4 pályái eredetileg nem többjátékos
módra készültek.
Ezeken a pályákon néhány
játékos hátrányos induló
pozícióból kezdi a játékot, míg mások előnyben
vannak.
|