Rúnamágus
képzettségei
Runelore/Rúnatan
(Egyedi)
|
Basic Alap |
Lehetővé teszi 1-2. körös mágikus rúnák elhelyezését saját lényekre, melyek időlegesen új harci képességekkel és tulajdonságokkal ruházzák fel őket. |
![]() |
Advanced Fejlett |
Lehetővé teszi 3-4. körös mágikus rúnák elhelyezését saját lényekre, melyek időlegesen új harci képességekkel és tulajdonságokkal ruházzák fel őket. |
![]() |
Expert Gyakorlott |
Lehetővé teszi 5. körös mágikus rúnák elhelyezését saját lényekre, melyek időlegesen új harci képességekkel és tulajdonságokkal ruházzák fel őket. |
![]() |
Ultimate Páratlan |
Lehetővé teszi a rúnák elhelyezését érc és fa felhasználása nélkül. |
Képességek
|
Fine Rune Tisztaság rúna |
50% az esély, hogy a rúna aktiválás nem kerül erőforrásba. |
![]() |
Greater Rune Nagyság rúna |
Lehetővé teszi ugyanannak a rúnának az aktiválását, tripla erőforrás költségen. |
![]() |
Refresh
Rune Frissesség rúna |
Lehetővé teszi egy előzőleg valamilyen lényre elhelyezett rúna (ha több is van, akkor véletlenszerű) hatásának meghosszabbítását. Ez a tevékenység csak a kezdeményezés 50%-át veszi el. |
![]() |
Absolute
Protection
Abszolút védelem |
A normál támadások a hős lényei ellen mindig balszerencsések, a szerencsés támadások pedig normállá változnak. Ha az ellenség rendelkezik Abszolút szerencse képességgel, akkor a két képesség kioltja egymást. Követelmények: Tripla balliszta, Manakitörés, Gyors észjárás, Felkészülés. |
|
Basic
Alap |
5%-kal növeli a hős lényei által okozott közelharci sebzést. |
![]() |
Advanced
Fejlett |
10%-kal növeli a hős lényei által okozott közelharci sebzést. |
![]() |
Expert
Gyakorlott |
15%-kal növeli a hős lényei által okozott közelharci sebzést. |
Mellékes képességek
|
Íjászat |
20%-kal növeli a hős lényeinek távolsági sebzését. |
![]() |
Battle Frenzy
Harci őrjöngés |
A hős seregében minden lény minimális és maximális sebzése 1-gyel megnő. Különösen hatékony alacsony szintű lények esetében. |
![]() |
Tactics
Taktika |
Lehetővé teszi, hogy nagyobb területen rendezd újra a lényeidet a harc előtt. |
Egyedi képességek
![]() |
Offensive Formation Támadó alakzat |
A hős hadseregében lévő törpe egységek támadása megnő,
amikor közel állnak egymáshoz a harcmezőn. Követelmények: Taktika |
![]() |
Retribution Megalázás |
A hős csapatai moráljuktól függően további
sebzést okoznak ellenfeleiknek. Követelmények: Támadó alakzat, Ördögűzés, Empátia |
Dark Magic/Sötét mágia
|
Basic
Alap |
Lehetővé teszi harmadik körös sötét mágia varázslatok tanulását, és minden sötét mágiát erősebbé tesz. |
![]() |
Advanced
Fejlett |
Lehetővé teszi negyedik körös sötét mágia varázslatok tanulását, és a sötét mágia még erősebb lesz. |
![]() |
Expert
Gyakorlott |
Lehetővé teszi ötödik körös sötét mágia varázslatok tanulását, és a sötét mágia teljes erővel fog hatni. |
Mellékes képességek
|
Átkok mestere |
A Szenvedés és a Gyengeség varázslat tömeges hatású lesz, de varázslási költségük megduplázódik. A hős csak feleannyi kezdeményezést veszít a varázslásukkal. |
![]() |
Master of Mind
Az elme mestere |
A Lassítás és a Zavartság varázslat tömeges hatású lesz, de varázslási költségük megduplázódik. A hős csak feleannyi kezdeményezést veszít a varázslásukkal. |
![]() |
Master of Pain
A fájdalom mestere |
A Rothadás és a Sebezhetőség varázslat tömeges hatású lesz, de varázslási költségük megduplázódik. A hős csak feleannyi kezdeményezést veszít a varázslásukkal. |
Egyedi képességek
![]() |
Shrug Darkness Sötétségoszlatás |
Az ellenfél sötét mágia varázslatai csak 50%-os effektív erővel jönnek létre. Követelmények: Az átkok mestere |
|
Basic
Alap |
A lényeid sebesülésének mértékét 10%-kal csökkenti a harcban. |
![]() |
Advanced
Fejlett |
A lényeid sebesülésének mértékét 20%-kal csökkenti a harcban. |
![]() |
Expert
Gyakorlott |
A lényeid sebesülésének mértékét 30%-kal csökkenti a harcban. |
Mellékes képességek
|
Kitérés |
A lényeid sebesülésének mértékét 20%-kal csökkenti távolsági támadásnál. |
![]() |
Protection
Védelem |
A lényeid sebesülésének mértékét 15%-kal csökkenti mágikus támadásoknál. |
![]() |
Vitality
Szívósság |
Minden lényed életpontját 2-vel megnöveli (különösen hatásos nagy seregek esetén). |
Egyedi képességek
|
Defensive Formation
Védekező alakzat |
A hős seregében a törpe egységek védekezése megnő, amikor
közel állnak egymáshoz a harcmezőn. Követelmények: Védelem |
|
Preparation Felkészülés |
A Védelem parancs hatása alatt minden egység megtorolja majd az ellenség
támadásait, abban az esetben is, ha az ellenfél rendelkezik a "Nincs
visszatámadás" képességgel. Követelmények: Védekező alakzat |
Destructive Magic/Pusztító mágia
|
Basic
Alap |
Lehetővé teszi harmadik körös pusztító mágia varázslatok tanulását, és minden pusztító mágiát erősebbé tesz. |
![]() |
Advanced
Fejlett |
Lehetővé teszi negyedik körös pusztító mágia varázslatok tanulását, és a pusztító mágia még erősebb lesz. |
![]() |
Expert
Gyakorlott |
Lehetővé teszi ötödik körös pusztító mágia varázslatok tanulását, és a pusztító mágia teljes erővel fog hatni. |
Mellékes képességek
|
A tűz mestere |
Páncélzúzó hatást ad a Tűzlabda és Armageddon varázslatoknak. Az érintett lények 50% védelem levonást is elszenvednek. |
![]() |
Master of Ice
A jég mestere |
Fagyasztó hatást ad a Jégcsapás és a Tél köre varázslatoknak. |
![]() |
Master of Storms
Viharok mestere |
Kábító hatást ad a Villámcsapás és Láncvillám varázslatoknak. |
Egyedi képességek
![]() |
Ignite
Gyújtás |
A hős vagy a seregéhez tartozó lények által elmondott tűzvarázslatok
felgyújtják az ellenséget, és a varázslat sebzésének 100%-át okozzák a
következő három fordulóban. Követelmények: A tűz mestere |
![]() |
Mana Burst Manakitörés |
A hős a természet erőit hívja segítségül a mágiahasználók
ellen. Ha egy ellenséges lény varázsol, tűzsebzést szenved el. A sebzés
mértéke egyenlő a hős szintjével. Követelmények: Gyújtás |
|
Basic
Alap |
A hős +1-et kap az egyik elsődleges statisztikájához minden negyedik szintjéért az elsőtől kezdve, és 10% bónuszt kap a harci tapasztalati pontokra. |
![]() |
Advanced
Fejlett |
A hős +1-et kap az egyik elsődleges statisztikájához minden harmadik szintjéért az elsőtől kezdve, és 20% bónuszt kap a harci tapasztalati pontokra. |
![]() |
Expert
Gyakorlott |
A hős +1-et kap az egyik elsődleges statisztikájához minden második szintjéért az elsőtől kezdve, és 30% bónuszt kap a harci tapasztalati pontokra. |
Mellékes képességek
|
Misztikus megérzés |
Lehetővé teszi egy, az ellenség által a harcban használt, ismeretlen varázslat megtanulását (ha a hős képes rá, ami az iskolát, szintet stb. illeti). |
![]() |
Intelligence
Intelligencia |
50%-kal növeli a maximum manát. |
![]() |
Scholar
Tanító |
A hősök varázslatokat taníthatnak egymásnak, a könyveikben szereplő varázslatokat oszthatják meg egymással. |
Egyedi képességek
![]() |
Tap Runes Rúnacsapolás |
A tudástól függően visszaad némi manát minden rúna
felhasználásakor. Követelmények: Misztikus megérzés |
![]() |
Mentoring Tanítás |
Amikor a hős találkozik egy másik, szövetséges hőssel, az utóbbi annyi
tapasztalati pontot kap, amennyire szüksége van ahhoz, hogy elérje a
mentor tapasztalati pontjainak 25%-át (csak akkor működik, ha a hősnek
eredetileg kevesebb tapasztalati pontja volt). Követelmények: Tisztaság rúna, Rúnacsapolás |
|
Basic
Alap |
A hős seregében minden lény morálja 1-gyel megnő. |
![]() |
Advanced
Fejlett |
A hős seregében minden lény morálja 2-vel megnő. |
![]() |
Expert
Gyakorlott |
A hős seregében minden lény morálja 3-mal megnő. |
Mellékes képességek
|
Diplomácia |
A hős hatékonyabban tárgyalhat az ellenséges lényekkel. A csatlakozni kívánó lények toborzásának esélye megnő, költsége lecsökken. |
![]() |
Estates
Birtokigazgatás |
A hős napi 250 arannyal járul hozzá az ügyedhez. |
![]() |
Recruitment
Toborzás |
Megnöveli az 1., 2. és 3. szintű lények termelődését 3-mal, 2-vel illetve 1-gyel egy saját városban. Ehhez a hősnek a hét utolsó napján a városban kell tartózkodnia. |
Egyedi képességek
|
Runic
Attunement Rúnahangolás |
A rúna elhelyezése után 2-vel megnöveli a lény
morálját. Követelmények: Diplomácia |
|
Empathy Empátia |
Minden alkalommal, amikor a hős seregének valamelyik egysége a morál hatása alá kerül, a hős 10%-ot mozdul előre a kezdeményezési sávon. (Ha a lényt negatív morál hatás éri, a hős visszafelé mozog.) Követelmények: Rúnahangolás, Tanítás |
|
Basic
Alap |
Lehetővé teszi harmadik körös fénymágia varázslatok tanulását, és minden fénymágiát erősebbé tesz. |
![]() |
Advanced
Fejlett |
Lehetővé teszi negyedik körös fénymágia varázslatok tanulását, és a fénymágia még erősebb lesz. |
![]() |
Expert
Gyakorlott |
Lehetővé teszi ötödik körös fénymágia varázslatok tanulását, és a fénymágia teljes erővel fog hatni. |
Mellékes képességek
|
A megkötések mestere |
A Lövedék elhárítás és a Kitartás varázslat tömeges hatású lesz, de varázslási költségük megduplázódik. A hős csak feleannyi kezdeményezést veszít a varázslásukkal. |
![]() |
Master of Blessings
Az áldások mestere |
A Megtisztítás és az Isteni erő varázslat tömeges vagy területi hatású lesz, de varázslási költségük megduplázódik. A hős csak feleannyi kezdeményezést veszít a varázslásukkal. |
![]() |
Master of Wrath
A harag mestere |
Az Igaz hatalom és a Gyorsítás varázslat tömeges hatású lesz, de varázslási költségük megduplázódik. A hős csak feleannyi kezdeményezést veszít a varázslásukkal. |
Egyedi képességek
![]() |
Eternal Light
Örökkévaló fény |
A hős fénymágiáit kétszer nehezebb megszűntetni. Az ellenség által használt ellentétes varázslatok (pl. a Lassítás – Gyorsítás) a hős lényein 50% eséllyel sikertelenek lesznek. Követelmények: A megkötések mestere |
|
Basic
Alap |
10%-kal növeli a hős mozgási sebességét szárazföldön. |
![]() |
Advanced
Fejlett |
20%-kal növeli a hős mozgási sebességét szárazföldön. |
![]() |
Expert
Gyakorlott |
30%-kal növeli a hős mozgási sebességét szárazföldön. |
Mellékes képességek
|
Navigáció |
50%-kal növeli a hős mozgási sebességét tengeren. |
![]() |
Pathfinding
Nyomkeresés |
A nehéz terepen való áthaladás büntetése 50%-kal csökken. |
![]() |
Scouting
Felderítés |
A hős +4 látótávolságot kap, és látja a semleges és ellenséges seregek, valamint a városok és helyőrségek pontos létszámát a látómezejében. |
Egyedi képességek
![]() |
Snatch Felkapás |
A hősnek nem kell mozgáspontot költenie a nyersanyagok
felvételéhez, épületek megvizsgálásához és hasonló cselekedetekhez. Követelmények: Nyomkeresés |
![]() |
Swift Mind Gyors észjárás |
A hős 25% bónuszt kap a kezdeményezésére a harc elején. Követelmények: Felkapás, Frissesség Rúna |
|
Basic
Alap |
1-gyel növeli a hős seregében lévő lények szerencséjét. |
![]() |
Advanced
Fejlett |
2-vel növeli a hős seregében lévő lények szerencséjét. |
![]() |
Expert
Gyakorlott |
3-mal növeli a hős seregében lévő lények szerencséjét. |
Mellékes képességek
|
Leleményesség |
A kalandok során a hős több aranyat és erőforrást talál, és általánosságban szerencsésebb lesz. |
![]() |
Soldier's Luck
Katona Szerencséje |
A hős seregében lévő lények hasznos harci képességei (mint például a fegyvernök Pajzscsapása) garantáltan mindig működésbe lépnek. |
![]() |
Magic Resistance
Mágiaellenállás |
A hős seregében minden lény mágiaellenállása 15%-kal megnő. A lények nagyobb eséllyel térnek ki az ellenséges mágia elől. |
Egyedi képességek
![]() |
Dwarven Luck Törpék szerencséje |
Kétszeresére nő az ellenséges varázslatok ellenállásának
esélye Követelmények: Mágiaellenállás |
|
Basic
Alap |
A hős gyorsabban varázsolhat a harcban. A két varázslat közti idő 10%-kal csökken. |
![]() |
Advanced
Fejlett |
A hős gyorsabban varázsolhat a harcban. A két varázslat közti idő 20%-kal csökken. |
![]() |
Expert
Gyakorlott |
A hős gyorsabban varázsolhat a harcban. A két varázslat közti idő 30%-kal csökken. |
Mellékes képességek
|
Misztikus Képzés |
Minden varázslat költsége 20%-kal csökken. |
![]() |
Mana Regeneration
Manavisszanyerés |
Megduplázza a manavisszanyerést. |
![]() |
Magic Insight
Mágikus Ösztön |
Lehetővé teszi harmadik körös varázslatok tanulását attól függetlenül, hogy járatos-e a hős az adott iskolában. |
Egyedi képességek
![]() |
Distract Figyelemelterelés |
Az ellenséges hős kezdeményezése 20%-kal csökken minden varázslat elmondása
után. Követelmények: Misztikus képzés |
|
Basic
Alap |
Lehetővé teszi harmadik körös idézőmágia varázslatok tanulását, és minden idézőmágiát erősebbé tesz. |
![]() |
Advanced
Fejlett |
Lehetővé teszi negyedik körös idézőmágia varázslatok tanulását, és az idézőmágia még erősebb lesz. |
![]() |
Expert
Gyakorlott |
Lehetővé teszi ötödik körös idézőmágia varázslatok tanulását, és az idézőmágia teljes erővel fog hatni. |
Mellékes képességek
|
Az élet mestere |
A Harag ökle és Holtak feltámasztása varázslatok erősebbé válnak (a varázserőhöz +4 járul ilyen varázslatok esetén). |
![]() |
Master of Conjuration
Az idézés mestere |
A Főnix megidézése és Elementálok megidézése varázslatok erősebbé válnak (a varázserőhöz +4 járul ilyen varázslatok esetén). |
![]() |
Master of Earthblood
Földvér mestere |
A Tűzcsapda és Földrengés varázslatok erősebbé válnak (a varázserőhöz +4 járul ilyen varázslatok esetén). |
Egyedi képességek
![]() |
Runic
Armour Rúnapáncél |
A hős megkapja a Misztikus páncél varázslatot,
melyet +4 effektív erővel mondhat el. Követelmények: Az élet mestere |
![]() |
Exorcism Ördögűzés |
Minden pusztító sebzés varázslat duplán sebez idézett és kapun át érkezett
lények ellen.
Követelmények: Rúnapáncél, Nagyság Rúna |
War Machines/Harci szerkezetek
|
Basic
Alap |
A harci szerkezetek hatékonyabbá válnak. A balliszta támadása, védekezése és sebzése nő. A katapult 30% eséllyel talál, és sebzése megnő. A gyógyítósátor gyógyítóereje nagyobb lesz. A lőszerkocsi megnöveli a hős távolsági harcosainak támadását 1-gyel. |
![]() |
Advanced
Fejlett |
A harci szerkezetek hatékonyabbá válnak. A balliszta támadása, védekezése és sebzése nő. A katapult 40% eséllyel talál, és sebzése megnő. A gyógyítósátor gyógyítóereje nagyobb lesz. A lőszerkocsi megnöveli a hős távolsági harcosainak támadását 2-vel. |
![]() |
Expert
Gyakorlott |
A harci szerkezetek hatékonyabbá válnak. A balliszta támadása, védekezése és sebzése nő. A katapult 50% eséllyel talál és sebzése megnő. A gyógyítósátor gyógyítóereje nagyobb lesz. A lőszerkocsi megnöveli a hős távolsági harcosainak támadását 3-mal. |
Mellékes képességek
|
Balliszta |
Lehetővé teszi a balliszta kézi irányítását. A balliszta plusz egy lövést kap. Ha elpusztítják, a harc végén újra ép lesz. |
![]() |
Catapult
Katapult |
Lehetővé teszi a katapult kézi irányítását. A katapult plusz egy lövést kap. Ha elpusztítják a lőszerkocsit, a harc végén újra ép lesz. |
![]() |
First Aid
Elsősegély |
Lehetővé teszi a gyógyítósátor kézi irányítását. Ha elpusztítják, a harc végén újra ép lesz. |
Egyedi képességek
![]() |
Runic
Machines Rúnaszerkezetek |
Minden harci eszközöd kezdeményezését 3-mal növeli. Követelmények: Balliszta |
![]() |
Triple
Ballista Tripla balliszta |
A balliszta még egy lövést kap (így legfeljebb
3-mat, ha a hős képzett a balliszták ismeretében). Követelmények: Rúnaszerkezetek, Nagyság Rúna |
A leírást fordította / összeállította: Zolirobi