Rúnamágus képzettségei  

 

RúnatanAttack/TámadásDark Magic/Sötét mágiaDefense/VédekezésDestructive Magic/Pusztító mágiaEnlightenment/MegvilágosodásLeadership/HadvezetésLight Magic/Fény mágiaLogistics/LogisztikaLuck/SzerencseSorcery/BűbájosságSummoning Magic/IdézőmágiaWar Machines/Harci szerkezetek

 

Runelore/Rúnatan
(Egyedi)

Basic

Alap

Lehetővé teszi 1-2. körös mágikus rúnák elhelyezését saját lényekre, melyek időlegesen új harci képességekkel és tulajdonságokkal ruházzák fel őket.
Advanced

Fejlett

Lehetővé teszi 3-4. körös mágikus rúnák elhelyezését saját lényekre, melyek időlegesen új harci képességekkel és tulajdonságokkal ruházzák fel őket.
Expert

Gyakorlott

Lehetővé teszi 5. körös mágikus rúnák elhelyezését saját lényekre, melyek időlegesen új harci képességekkel és tulajdonságokkal ruházzák fel őket.
Ultimate

Páratlan

Lehetővé teszi a rúnák elhelyezését érc és fa felhasználása nélkül.

Képességek

Fine Rune

Tisztaság rúna

50% az esély, hogy a rúna aktiválás nem kerül erőforrásba.
Greater Rune

Nagyság rúna

Lehetővé teszi ugyanannak a rúnának az aktiválását, tripla erőforrás költségen.
Refresh Rune

Frissesség rúna

Lehetővé teszi egy előzőleg valamilyen lényre elhelyezett rúna (ha több is van, akkor véletlenszerű) hatásának meghosszabbítását. Ez a tevékenység csak a kezdeményezés 50%-át veszi el.
Absolute Protection

Abszolút védelem

A normál támadások a hős lényei ellen mindig balszerencsések, a szerencsés támadások pedig normállá változnak. Ha az ellenség rendelkezik Abszolút szerencse képességgel, akkor a két képesség kioltja egymást.

Követelmények: Tripla balliszta, Manakitörés, Gyors észjárás, Felkészülés.

 

 

Attack/Támadás

Basic

Alap

5%-kal növeli a hős lényei által okozott közelharci sebzést.
Advanced

Fejlett

10%-kal növeli a hős lényei által okozott közelharci sebzést.
Expert

Gyakorlott

15%-kal növeli a hős lényei által okozott közelharci sebzést.

Mellékes képességek

Archery

Íjászat

20%-kal növeli a hős lényeinek távolsági sebzését.

Battle Frenzy

Harci őrjöngés

A hős seregében minden lény minimális és maximális sebzése 1-gyel megnő. Különösen hatékony alacsony szintű lények esetében.
Tactics

Taktika

Lehetővé teszi, hogy nagyobb területen rendezd újra a lényeidet a harc előtt.

Egyedi képességek

Offensive Formation

Támadó alakzat

A hős hadseregében lévő törpe egységek támadása megnő, amikor közel állnak egymáshoz a harcmezőn.

Követelmények: Taktika

Retribution

Megalázás

A hős csapatai moráljuktól függően további sebzést okoznak ellenfeleiknek.

Követelmények: Támadó alakzat, Ördögűzés, Empátia

 

 

Dark Magic/Sötét mágia

Basic

Alap

Lehetővé teszi harmadik körös sötét mágia varázslatok tanulását, és minden sötét mágiát erősebbé tesz.
Advanced

Fejlett

Lehetővé teszi negyedik körös sötét mágia varázslatok tanulását, és a sötét mágia még erősebb lesz.
Expert

Gyakorlott

Lehetővé teszi ötödik körös sötét mágia varázslatok tanulását, és a sötét mágia teljes erővel fog hatni.

Mellékes képességek

Master of Curses

Átkok mestere

A Szenvedés és a Gyengeség varázslat tömeges hatású lesz, de varázslási költségük megduplázódik. A hős csak feleannyi kezdeményezést veszít a varázslásukkal.

Master of Mind

Az elme mestere

A Lassítás és a Zavartság varázslat tömeges hatású lesz, de varázslási költségük megduplázódik. A hős csak feleannyi kezdeményezést veszít a varázslásukkal.
Master of Pain

A fájdalom mestere

A Rothadás és a Sebezhetőség varázslat tömeges hatású lesz, de varázslási költségük megduplázódik. A hős csak feleannyi kezdeményezést veszít a varázslásukkal.

Egyedi képességek

Shrug Darkness

Sötétségoszlatás

Az ellenfél sötét mágia varázslatai csak 50%-os effektív erővel jönnek létre.

Követelmények: Az átkok mestere

 

 

Defense/Védekezés

Basic

Alap

A lényeid sebesülésének mértékét 10%-kal csökkenti a harcban.
Advanced

Fejlett

A lényeid sebesülésének mértékét 20%-kal csökkenti a harcban.
Expert

Gyakorlott

A lényeid sebesülésének mértékét 30%-kal csökkenti a harcban.

Mellékes képességek

Evasion

Kitérés

A lényeid sebesülésének mértékét 20%-kal csökkenti távolsági támadásnál.

Protection

Védelem

A lényeid sebesülésének mértékét 15%-kal csökkenti mágikus támadásoknál.
Vitality

Szívósság

Minden lényed életpontját 2-vel megnöveli (különösen hatásos nagy seregek esetén).

Egyedi képességek

Defensive Formation

Védekező alakzat

A hős seregében a törpe egységek védekezése megnő, amikor közel állnak egymáshoz a harcmezőn.

Követelmények: Védelem

Preparation

Felkészülés

A Védelem parancs hatása alatt minden egység megtorolja majd az ellenség támadásait, abban az esetben is, ha az ellenfél rendelkezik a "Nincs visszatámadás" képességgel.
Sőt, ha a védő Korlátlan visszatámadás képességgel rendelkezik, kétszer támad majd vissza: a támadás előtt és után.

Követelmények:  Védekező alakzat

 

 

Destructive Magic/Pusztító mágia

Basic

Alap

Lehetővé teszi harmadik körös pusztító mágia varázslatok tanulását, és minden pusztító mágiát erősebbé tesz.
Advanced

Fejlett

Lehetővé teszi negyedik körös pusztító mágia varázslatok tanulását, és a pusztító mágia még erősebb lesz.
Expert

Gyakorlott

Lehetővé teszi ötödik körös pusztító mágia varázslatok tanulását, és a pusztító mágia teljes erővel fog hatni.

Mellékes képességek

Master of Fire

A tűz mestere

Páncélzúzó hatást ad a Tűzlabda és Armageddon varázslatoknak. Az érintett lények 50% védelem levonást is elszenvednek.

Master of Ice

A jég mestere

Fagyasztó hatást ad a Jégcsapás és a Tél köre varázslatoknak.
Master of Storms

Viharok mestere

Kábító hatást ad a Villámcsapás és Láncvillám varázslatoknak.

Egyedi képességek

Ignite

Gyújtás

A hős vagy a seregéhez tartozó lények által elmondott tűzvarázslatok felgyújtják az ellenséget, és a varázslat sebzésének 100%-át okozzák a következő három fordulóban.

Követelmények: A tűz mestere

Mana Burst

Manakitörés

A hős a természet erőit hívja segítségül a mágiahasználók ellen. Ha egy ellenséges lény varázsol, tűzsebzést szenved el. A sebzés mértéke egyenlő a hős szintjével.

Követelmények:  Gyújtás

 

 

Enlightenment/Megvilágosodás

Basic

Alap

A hős +1-et kap az egyik elsődleges statisztikájához minden negyedik szintjéért az elsőtől kezdve, és 10% bónuszt kap a harci tapasztalati pontokra.
Advanced

Fejlett

A hős +1-et kap az egyik elsődleges statisztikájához minden harmadik szintjéért az elsőtől kezdve, és 20% bónuszt kap a harci tapasztalati pontokra.
Expert

Gyakorlott

A hős +1-et kap az egyik elsődleges statisztikájához minden második szintjéért az elsőtől kezdve, és 30% bónuszt kap a harci tapasztalati pontokra.

Mellékes képességek

Arcane Intuition

Misztikus megérzés

Lehetővé teszi egy, az ellenség által a harcban használt, ismeretlen varázslat megtanulását (ha a hős képes rá, ami az iskolát, szintet stb. illeti).

Intelligence

Intelligencia

50%-kal növeli a maximum manát.
Scholar

Tanító

A hősök varázslatokat taníthatnak egymásnak, a könyveikben szereplő varázslatokat oszthatják meg egymással.

Egyedi képességek

Tap Runes

Rúnacsapolás

A tudástól függően visszaad némi manát minden rúna felhasználásakor.

Követelmények: Misztikus megérzés

Mentoring

Tanítás

Amikor a hős találkozik egy másik, szövetséges hőssel, az utóbbi annyi tapasztalati pontot kap, amennyire szüksége van ahhoz, hogy elérje a mentor tapasztalati pontjainak 25%-át (csak akkor működik, ha a hősnek eredetileg kevesebb tapasztalati pontja volt).

Követelmények:  Tisztaság rúna, Rúnacsapolás

 

 

Leadership/Hadvezetés

Basic

Alap

A hős seregében minden lény morálja 1-gyel megnő.
Advanced

Fejlett

A hős seregében minden lény morálja 2-vel megnő.
Expert

Gyakorlott

A hős seregében minden lény morálja 3-mal megnő.

Mellékes képességek

Diplomacy

Diplomácia

A hős hatékonyabban tárgyalhat az ellenséges lényekkel. A csatlakozni kívánó lények toborzásának esélye megnő, költsége lecsökken.

Estates

Birtokigazgatás

A hős napi 250 arannyal járul hozzá az ügyedhez.
Recruitment

Toborzás

Megnöveli az 1., 2. és 3. szintű lények termelődését 3-mal, 2-vel illetve 1-gyel egy saját városban. Ehhez a hősnek a hét utolsó napján a városban kell tartózkodnia.

Egyedi képességek

Runic Attunement

Rúnahangolás

A rúna elhelyezése után 2-vel megnöveli a lény morálját.

Követelmények: Diplomácia

Empathy

Empátia

Minden alkalommal, amikor a hős seregének valamelyik egysége a morál hatása alá kerül, a hős 10%-ot mozdul előre a kezdeményezési sávon. (Ha a lényt negatív morál hatás éri, a hős visszafelé mozog.)

Követelmények: Rúnahangolás, Tanítás

 

 

Light Magic/Fény mágia

Basic

Alap

Lehetővé teszi harmadik körös fénymágia varázslatok tanulását, és minden fénymágiát erősebbé tesz.
Advanced

Fejlett

Lehetővé teszi negyedik körös fénymágia varázslatok tanulását, és a fénymágia még erősebb lesz.
Expert

Gyakorlott

Lehetővé teszi ötödik körös fénymágia varázslatok tanulását, és a fénymágia teljes erővel fog hatni.

Mellékes képességek

Master of Abjuration

A megkötések mestere

A Lövedék elhárítás és a Kitartás varázslat tömeges hatású lesz, de varázslási költségük megduplázódik. A hős csak feleannyi kezdeményezést veszít a varázslásukkal.

Master of Blessings

Az áldások mestere

A Megtisztítás és az Isteni erő varázslat tömeges vagy területi hatású lesz, de varázslási költségük megduplázódik. A hős csak feleannyi kezdeményezést veszít a varázslásukkal.
Master of Wrath

A harag mestere

Az Igaz hatalom és a Gyorsítás varázslat tömeges hatású lesz, de varázslási költségük megduplázódik. A hős csak feleannyi kezdeményezést veszít a varázslásukkal.

Egyedi képességek

Eternal Light

Örökkévaló fény

A hős fénymágiáit kétszer nehezebb megszűntetni. Az ellenség által használt ellentétes varázslatok (pl. a Lassítás – Gyorsítás) a hős lényein 50% eséllyel sikertelenek lesznek.

 Követelmények: A megkötések mestere

 

 

Logistics/Logisztika

Basic

Alap

10%-kal növeli a hős mozgási sebességét szárazföldön.
Advanced

Fejlett

20%-kal növeli a hős mozgási sebességét szárazföldön.
Expert

Gyakorlott

30%-kal növeli a hős mozgási sebességét szárazföldön.

Mellékes képességek

Navigation

Navigáció

50%-kal növeli a hős mozgási sebességét tengeren.

Pathfinding

Nyomkeresés

A nehéz terepen való áthaladás büntetése 50%-kal csökken.
Scouting

Felderítés

A hős +4 látótávolságot kap, és látja a semleges és ellenséges seregek, valamint a városok és helyőrségek pontos létszámát a látómezejében.

Egyedi képességek

Snatch

Felkapás

A hősnek nem kell mozgáspontot költenie a nyersanyagok felvételéhez, épületek megvizsgálásához és hasonló cselekedetekhez.

Követelmények: Nyomkeresés

Swift Mind

Gyors észjárás

A hős 25% bónuszt kap a kezdeményezésére a harc elején.

Követelmények:  Felkapás, Frissesség Rúna

 

 

Luck/Szerencse

Basic

Alap

1-gyel növeli a hős seregében lévő lények szerencséjét.
Advanced

Fejlett

2-vel növeli a hős seregében lévő lények szerencséjét.
Expert

Gyakorlott

3-mal növeli a hős seregében lévő lények szerencséjét.

Mellékes képességek

Resourcefulness

Leleményesség

A kalandok során a hős több aranyat és erőforrást talál, és általánosságban szerencsésebb lesz.

Soldier's Luck

Katona Szerencséje

A hős seregében lévő lények hasznos harci képességei (mint például a fegyvernök Pajzscsapása) garantáltan mindig működésbe lépnek.
Magic Resistance

Mágiaellenállás

A hős seregében minden lény mágiaellenállása 15%-kal megnő. A lények nagyobb eséllyel térnek ki az ellenséges mágia elől.

Egyedi képességek

Dwarven Luck

Törpék szerencséje

Kétszeresére nő az ellenséges varázslatok ellenállásának esélye

Követelmények: Mágiaellenállás

 

 

Sorcery/Bűbájosság

Basic

Alap

A hős gyorsabban varázsolhat a harcban. A két varázslat közti idő 10%-kal csökken.
Advanced

Fejlett

A hős gyorsabban varázsolhat a harcban. A két varázslat közti idő 20%-kal csökken.
Expert

Gyakorlott

A hős gyorsabban varázsolhat a harcban. A két varázslat közti idő 30%-kal csökken.

Mellékes képességek

Arcane Training

Misztikus Képzés

Minden varázslat költsége 20%-kal csökken.

Mana Regeneration

Manavisszanyerés

Megduplázza a manavisszanyerést.
Magic Insight

Mágikus Ösztön

Lehetővé teszi harmadik körös varázslatok tanulását attól függetlenül, hogy járatos-e a hős az adott iskolában.

Egyedi képességek

Distract

Figyelemelterelés

Az ellenséges hős kezdeményezése 20%-kal csökken minden varázslat elmondása után.

Követelmények: Misztikus képzés

 

 

Summoning Magic/Idézőmágia

Basic

Alap

Lehetővé teszi harmadik körös idézőmágia varázslatok tanulását, és minden idézőmágiát erősebbé tesz.
Advanced

Fejlett

Lehetővé teszi negyedik körös idézőmágia varázslatok tanulását, és az idézőmágia még erősebb lesz.
Expert

Gyakorlott

Lehetővé teszi ötödik körös idézőmágia varázslatok tanulását, és az idézőmágia teljes erővel fog hatni.

Mellékes képességek

Master of Life

Az élet mestere

A Harag ökle és Holtak feltámasztása varázslatok erősebbé válnak (a varázserőhöz +4 járul ilyen varázslatok esetén).

Master of Conjuration

Az idézés mestere

A Főnix megidézése és Elementálok megidézése varázslatok erősebbé válnak (a varázserőhöz +4 járul ilyen varázslatok esetén).
Master of Earthblood

Földvér mestere

A Tűzcsapda és Földrengés varázslatok erősebbé válnak (a varázserőhöz +4 járul ilyen varázslatok esetén).

Egyedi képességek

Runic Armour

Rúnapáncél

A hős megkapja a Misztikus páncél varázslatot, melyet +4 effektív erővel mondhat el.

 Követelmények: Az élet mestere

Exorcism

Ördögűzés

Minden pusztító sebzés varázslat duplán sebez idézett és kapun át érkezett lények ellen.

Követelmények: Rúnapáncél, Nagyság Rúna

 

 

War Machines/Harci szerkezetek

Basic

Alap

A harci szerkezetek hatékonyabbá válnak. A balliszta támadása, védekezése és sebzése nő. A katapult 30% eséllyel talál, és sebzése megnő. A gyógyítósátor gyógyítóereje nagyobb lesz. A lőszerkocsi megnöveli a hős távolsági harcosainak támadását 1-gyel.
Advanced

Fejlett

A harci szerkezetek hatékonyabbá válnak. A balliszta támadása, védekezése és sebzése nő. A katapult 40% eséllyel talál, és sebzése megnő. A gyógyítósátor gyógyítóereje nagyobb lesz. A lőszerkocsi megnöveli a hős távolsági harcosainak támadását 2-vel.
Expert

Gyakorlott

A harci szerkezetek hatékonyabbá válnak. A balliszta támadása, védekezése és sebzése nő. A katapult 50% eséllyel talál és sebzése megnő. A gyógyítósátor gyógyítóereje nagyobb lesz. A lőszerkocsi megnöveli a hős távolsági harcosainak támadását 3-mal.

Mellékes képességek

Ballista

Balliszta

Lehetővé teszi a balliszta kézi irányítását. A balliszta plusz egy lövést kap. Ha elpusztítják, a harc végén újra ép lesz.

Catapult

Katapult

Lehetővé teszi a katapult kézi irányítását. A katapult plusz egy lövést kap. Ha elpusztítják a lőszerkocsit, a harc végén újra ép lesz.
First Aid

Elsősegély

Lehetővé teszi a gyógyítósátor kézi irányítását. Ha elpusztítják, a harc végén újra ép lesz.

Egyedi képességek

Runic Machines

Rúnaszerkezetek

Minden harci eszközöd kezdeményezését 3-mal növeli.

 Követelmények: Balliszta

Triple Ballista

Tripla balliszta

A balliszta még egy lövést kap (így legfeljebb 3-mat, ha a hős képzett a balliszták ismeretében).

Követelmények: Rúnaszerkezetek, Nagyság Rúna

 

A leírást fordította / összeállította: Zolirobi