Heroes5 - Dungeon kampány
A Dungeon kampány a Klánvezér feladattal kezdődik, ahol Raelagot, egy eddig ismeretlen, új Warlockot irányítasz, aki azt reméli, hogy megszerezheti a Shadowbrand klán vezetését (a klán épp elvesztette korábbi vezérét). Hogy ezt megtegye, a másik 7 pályázót le kell győznie…Hogy még érdekesebb legyen, a pályázókat egy hónapra elzárják egymástól, és ez idő alatt kell felkészülniük, hogy megvívjanak egymással. Az idő leteltekor mindenki egy föld alatti csatamezőre teleportálódik, és megkezdődik a halálig tartó küzdelem. A győztes természetesen az lesz, aki a legvégén állva marad.


Dungeon kampány 1: A Klánvezér

Térkép: dungeon1

Bonus
Mint már megszokhattad, a pálya elején 3 bónusz közül választhatsz:
- 6 Assassin, Marketplace, 10 érc
Válaszd az Assassinokat, mert az elején jóval többet érnek, mint a másik két lehetőség. Raelag Basic Defense és Vitality képességekkel indul. Talán nem a legjobb, de a specialitása, az Intimidate kompenzálja a dolgot, ami tulajdonképpen az ellenséges lények kezdeményező értékét csökkenti. Hogy mennyivel, az Raelag szintjétől függ. A továbbiakban javaslom az Offense, Destructive Magic, Luck és Logistics képzettségeket.

Ezen a pályán nem lehet kocsmát építeni, így Raelaggal kell oda-vissza járkálnod a csapatokért. Kezdd a School od the Enseen Hand felépítésével (Scoutok), majd a Mage guild 1-gyel, utána építsd fel a Blood Arenát és a fejlesztését. Így már a legtöbb bányaőrző csapattal meg tudsz küzdeni. A városodtól délre vedd föl a Boots of Swift Journey-t, amit valamilyen 2. szintű csapat őriz. A Sword of Might (+2 támadás) keletre van, de ezzel még várnod kell, mert 4. szintű lények őrzik.
A két kulcsfontosságú épület a School of the unseen hand keleten és a Blood Arena délnyugaton. Próbáld meg a Blood Arenát még az első héten elfoglalni. Ha mindkét hely megvan, hetente vedd ki a csapatokat, a végén jól fognak jönni.

Folytasd a várad építését: Blacksmith, Labyrinth, Town Hall, Hydra vagy Raider. Építsd fel mindkettőt, de még ne költsd el a pénzedet csapatra, csak miután már City Hallt és lehetőleg Citadelt is építettél. Ha Heroic szinten játszol, valószínűleg nem lesz Citadel és Castle, mert a vár Fort nélkül indul. Kisebb nehézségek árán azért a második hét végére össze lehet hozni egy Citadelt.
A nyersanyagok és nehézségi szint függvényében építs néhány szint Mage guildot a hónap vége előtt. A Meteor Shower a leghatékonyabb fegyver a pálya végi csatákban és a megtanult varázslatokat továbbviheted a következő térképekre.

Foglald el az összes bányát, ha másért nem akkor xp-ért, de vigyázz a Magikkal, Druidákkal, Succubusokkal és Hunterekkel. Ha sok lövőegység ellen kell harcolnod, vedd föl az Offense-t és a Taktikát amilyen gyorsan csak tudod, hogy a Blood Fury-k első körben elérhessék az ellenfelet.

Amikor letelik az egy hónap, figyelmeztetést kapsz, majd a következő napon egy elzárt területre teleportálódsz, ahol az egyetlen lehetőséged, hogy belépj az egyirányú teleportba. Tedd is meg, és máris a föld alatti arénában találod magad a többi warlock-kal. Javaslom, hogy itt rögtön indulj el észak felé, és hagyd, hogy a többiek megöljék egymást és neked csak a túlélőkkel kelljen törődnöd. Ha belebonyolódsz a csatákba, varázslatokkal leszedik a Blood Fury-ket és rengeteg egyéb csapatot is vesztesz.
Ha ez kész, eltűnik a kijáratot őrző sárkány és felveheted a Shadowbrand klán gyűrűjét.


Dungeon kampány 2: A kiegészítés

Térkép: dungeon2a, dungeon2b
Méret: nagyon nagy
Szintkorlát: 18

Ez a küldetés nem igazán nehéz, kárpótlásul a következő pálya igazi kihívást jelent majd. Tehát ezen a mapon csak az lesz a célod hogy felkészítsd Raelagot a következő küldetésre.
Ettől a pályától kezdve Raelag mindig indul valamennyi kezdősereggel, egészen a 4. pályáig. Azonban mindig a sajátjánál nagyobb seregekkel kell felvennie a harcot, az ellenséges hősök és a semleges lények is erősebbek lesznek. Ezeket a csatákat nem erőből kell megoldanod, hanem varázslattal. Szükséged lesz Destructive vagy Summoning magic valamelyikére mindenképpen. (személy szerint én jobban kedvelem a pusztító varázslatokat) A Light magic képzettség is nagyon hasznos lehet a későbbiekben, főleg ha megszerzed a Resurrection spellt. A Sorcery képzettség elengedhetetlen egy jó Warlock számára.

Starting Bonus: A minotaurok nagyban segítik a gyorsabb haladást a pálya elején.
Ha nem rendelkezel még a Meteor Shower varázslattal, akkor a pálya elején építs varázstornyokat, ha esetleg nem jönne be a spell kezd újra a pályát. Ha a summoning magicre gyúrtál, akkor a summon elemental varázslat lesz elengedhetetlen.
A kezdőterületed az alvilág északnyugati részében található. A várad igen jól fel van fejlesztve. Van még másik 3 dungeon vár is az alvilágban, mindhármat a narancssárga játékos uralja. A legközelebbi vár tőled keletre van, csak követned kell az utat.

A pálya elején választhatsz hogy rögtön felmész a felszínre, vagy elfoglalod a bányákat. A bányák elfoglalásával léphetsz egy pár szintet. Egy pár tipp csatákhoz: a legtöbb csatában elegendő lesz csak a Deep Hydra, mivel regenerálódik magától, így közben simán leverheted az ellenséged, csak védekezned kell vele; nem kell aggódni nagyon keményen bírja az ütést. Lassú lények ellen a Blood Fury-kel harcolj, mindig ő kezd és a képességei miatt gyakorlatilag érinthetetlen a lassabb lények számára. Ezekkel a taktikákkal varázspontot takaríthatsz meg.
Az alvilág közepén megtalálhatod a Látnok kunyhóját, ahol megkapod feladatul az Asha könnyének a kiásását. Ehhez hat obeliszket kell meglátogatnod, de ez csak a végén kell majd, előbb a narancssárga játékost kell legyőznöd.
Az A lépcső a felszínre visz, ahol láthatsz egy kétirányú térkaput. A kapu túloldalán az első obeliszket találod. (sárga 01)

Ha gyors akarsz lenni, akkor a következőt javaslom: menj keletnek, majd fordulj délnek. A kút az elágazásnál nagyon hasznos, mivel így tudsz idézni lényeket a váradból. Vedd be a helyőrséget délen (2-es) és kövesd az utat. Egy kereszteződéshez érsz ahol egy istálló van.(3-as)
Előbb-utóbb találkozol ellenséges hősökkel, ha nagyon erős vagy pusztító spellekben, akkor csak a hydrákat vidd a harcokba. A 3-asnál fordulj északnak, és irány a B lépcső! A föld alatt megtalálod az első elfoglalandó várat. Miután elfoglalod az első várat, egy kis mozit kapsz. Csatlakozik hozzád egy dungeon hősnő, Shadya. Gyanús lehet így elsőre hogy honnan is került elő, de a valódi kilétére csak az utolsó kampány során kapsz választ. Shadyának nagyobb seregre lesz szüksége mint Raelagnak, mivel ő nem annyira varázslat orientált.
Veled marad az egész kampány során és még az utolsó Wizard hadjáratban is jelen lesz, szóval célszerű felfejleszteni, hogy kellő segítség legyen. Destructive Magic, Dark Magic, Defense, Sorcery illenek hozzá, a többi szabadon választható.

Ha elfoglaltad az első várat, akkor az ellenség erősítésért küldi a hőseit, a 3-as és 2-es pontokon keresztül. Ha elég hős ment át a garrisonon, akkor megérkezik az erősítés a 4-es ponthoz, ami egy meglehetősen erős sereget jelent. Igyekezz megállítani a hírvívőket.
A következő ellenséges (közép-nyugaton található) vár hirtelen megerősödik, a hősök Fekete sárkányokkal mászkálnak. Ezt minél hamarabb el kell foglalnod. Használd a C lépcsőt hogy minél előbb odajuss.

Az utolsó ellenséges vár délkeleten meglehetősen gyenge, küldd Shadyát a vár bevételére a D lépcsőn juthatsz le oda. A feladatokat osztd meg a hőseid között (várak bevétele, hírvívők megállítása).
Ha elfoglaltad a három várat és legyőzted az összes hőst, akkor is marad teendőd a pályán. Egy Dragon Utopia van a föld alatt, amit mindenképp érdemes kifosztani. Látogass meg minden skill növelő helyet a két főhősöddel. A hat obeliszk helyét megjelöltem a térképen. (01-06) Nézegesd a puzzle mapot s minden hőssel keresd a grált. Ha közel ásol hozzá, akkor kiírja, hogy merre keresd; nem lehet eltéveszteni. Ha kiástad vidd vissza a kezdőváradba és építsd fel az épületet és máris megnyerted a pályát!


Dungeon kampány 3: A kultisták

Térkép: dungeon3

Ez egy olyan "izomból leverek mindenkit" típusú pálya. A map lényege hogy legyőzd a Soul Scar klánt. A kezdőhelyzeted meglehetősen rossz, ellentétben az előző pályával. Kastély nélkül kezdesz, míg az ellenség héttel is rendelkezik. Minden azon múlik hogyan fejlesztetted Raelagot az előző mapokon. Ha magas a spell powere és van empowered meteor showere, akkor könnyen lever mindenkit. A speciális képessége miatt hamarabb jön mint az ellenség, ami sokat segít.

No kezdjük az elején:
a bónuszok közül a Shadow Witchet válasszuk, hasznos hogy minden körben tud egyet varázsolni pluszban. Az elején a két hős összesített serege a következő: 80 minotaurusz, 30 blood maiden, 1 shadow witch, 1 shadow matriarch (a pálya elején rögtön beáll), 24 assasin. A legnagyobb hadsereged azonban Raelag és az ő varázslatai.

Kövesd az utat felfelé a Mágus kunyhójában láthatsz egy kis részt a felvilágból. A Soul Scar klán szövetséget kötött a démonokkal és az infernos hősök a felvilágon keresztül érkeznek. A démoni csapatok a D pontból érkeznek, egyre erősebb hősöket küldenek ellened.

Az ellenséges klánnak rengeteg vára és hőse van. A hősök mindegyike 18-19-es szint körül mozog. Az első várat ne támadd meg, hanem várd meg míg az ellenség kijön. A 30 blood maident rakd át Shadya seregébe, de úgy hogy a várhoz közel állsz, és a vár a bal oldaladon van. Az ellenség összeszedi a csapatait és megtámad, így könnyedén megvered. Ezután vedd be az üres várat.

Van még egy vár északkeletre, azt is egy magas szintű hős őrzi. Támadd be a várba de vidd magaddal a minotaurosokat. Meteor showerrel kiírthatod a védőket.

Ha megvan a két vár lesz egy szusszanásnyi időd. A félszigeteden foglald el a bányákat és vegyél fel minden dolgot. Ha végeztél csak Raelagot küldd el támadni, Shadyára bízd a váraid védelmét. Az AI szeret a portálokon keresztül támadni és a démon seregekkel is törődni kell. Ezért a sereg nagyobb részét hagyd Shadyánál a váraid védelmére.
Ezután a pálya nem nehéz, csak módszeresen kell végigverni a várakat. A térképen sorszámokkal jelöltem a várak elfoglalási sorrendjét. A 7-es vár előtt egy helyőrség van, ami elsőre ijesztőnek tűnik de a mágia ellen semmi sem dacolhat. Szép sorban vedd be a várakat, az utolsó elfoglalása után megnyered a pályát.


Dungeon kampány 4: Az erőltetett menet

Térkép: dungeon4a, dungeon4b
Méret: Nagy
Szintkorlát: 28

A warlockoknak az okoz nagy kielégülést ha az ellenséges sereg a pusztító mágiájuktól hullik el. Ez a küldetés ezt az élményt igyekszik nyújtani. Felejtsd el a seregedet nyugodtan, csak a mágia erejével győzhetsz. Viszont ha nem fejlesztetted eléggé a mágikus képességeidet, akkor élve fog maga alá temetni a zord táj, s az ellenséges seregek a gúnyos kacaját hallod majd a túlvilágon is.
A pályán egyetlen vár sincsen, de szerencsére csak egy ellenfeled akad. A map során zounds mennyiségű lényeket kell legyőznöd egymás után, a feladatok teljesítésére két hónapod van. Ha íjászok vagy varázshasználók ellen harcolsz, akkor a seregedből csinálj pár 1-es stackot, hogy a buta AI azt lője le.

Starting bonus: teljesen mindegy melyiket választod, bár a minotauruszok bírják legjobban az ütést.
A kezdőpontodtól indulva kövesd az északi alagutat, közben szabadíts ki a veszélyeztetett dungeon lényeket. Van egy piros sátor az egyes pontnál. (1) Hogyha megakarod látogatni, akkor egy jelenetből megtudod hogy az ellenség hőse Grawl ellopta a kulcsot. Így hát meg kell találnod és meg kell ölnöd őt a kulcs visszaszerzéséhez.
Fordulj délnek, és az alagút végén találsz egy teleport kaput. (Ia) Összesen 15 ilyen kapu van a pályán, és ez az egyetlen kijárata a Labirintusnak ami Rád vár. Elmagyarázom hogyan működnek a kapuk:
A kapuk hármas csoportokra vannak osztva. Az Ia kapu vagy Ib kapuhoz visz vagy a Ic-hez. Ib vagy az Ia-hoz vagy az Ic-hez visz. És az Ic vagy az Ia-hoz vagy az Ib-hez visz. Az elején ha bemész, Raelag mindig az Ib kapun jön ki, ha Shadyát is utána küldöd, őt az Ic kapun dobja ki a gép. A teleportáció helye teljesen véletlenszerű, nem tudhatod előre hogy melyik kapun jössz ki a kettő közül, ez vonatkozik a többi négy kapu-csoportra is.
A kapu-csoportokat különböző színű római számmal jelöltem. Csak az adott csoporton belül utazhatsz! Kijutni az inferno hős legyőzése után csak az Ib vagy az Ic kapun juthatsz.

Nézzük Raelag útját. Belépsz az első kapun és így az Ib-hez jutsz. Egy istálló van közvetlenül melletted. Egy filmen látod hogy Grawl éppen elmenekül előled. Grawl az X-szel jelölt ponton vár rád. A leggyorsabb út hozzá a 3-as vagy 4-es lépcsőn vezet. A 3-as lépcső tőled északra található és másik vége nagyon közel van Grawlhoz. Választhatod a 4-es lépcsőt is, ami tőled délre van. Ebben az a jó hogy útközben találsz egy Artifact Merchantot is, ahol vehetsz hasznos dolgokat Raelagnak.
A legjobb módszer a Grawl elleni csatához: varázslattal pusztítsd a seregét. Gondolom rájöttél a warlock útjára már: az összetömörült ellenfeleknek meteort, míg a magányosan állóknak implót.
Ezután már nincs kitől félned, Raelaggal és Shadyával megtisztíthatod a Labirintust. Most hogy már ismered a kapuk működését, nem olyan nehéz a dolog. Az egyetlen skill növelő épület a 6-os pontnál van. Az Ib vagy az Ic kapun keresztül menj vissza az Ia-hoz és menj a 2-es ponthoz hogy kinyisd a piros kaput. A mögötte lévő lépcsőn menj fel és megnyerted a pályát!


Dungeon kampány 5: Raelag ajánlata

Térkép: dungeon5
Méret: nagy
Szintkorlát: 40

Az előző pályákon bizonyára feltűnt hogy Raelag képes egyedül meghódítani az egész világot, még sereg sem kell neki, csak varázslatok. A kampány utolsó pályáján igencsak meg fogsz lepődni, hogy mekkora seregekkel kell szembenézned. Még a 3000-es meteor vagy implo sem segít mindig, ezért szükséged lesz egy nagy seregre. Szerencsére a pálya elején megkapod ezt.
A Warlock hadjárat utolsó pályája tulajdonképpen egy menekülés. A célod hogy elérd a pálya délnyugati sarkát Raelaggal és Shadyával. Az ellenfeled a kék játékos lesz, akinek három inferno vára van. A hősök csak abban az esetben támadnak meg ha fölényben érzik magukat, máskülönben a váraikban rejtőznek el. Legyőzheted az ellenfeled, de életben is hagyhatod. A pálya megnyeréséhez nem szükséges feltétel.
Ha elfoglalsz egy ellenséges várost, akkor az azon nyomban megsemmisül és nem tudod hasznát venni. Nagyon vigyázz minden egyes egységedre; a veszteségeket dwellingekből tudod majd pótolni, és lesznek még csatlakozó lények is a pálya során.
Nem éppen könnyű út vezet a célodhoz, összesen kilenc helyőrségen kell átverekedned magad. Némelyik hatalmas sereggel rendelkezik. Itt egy leírás róluk az első hét első napján, heroic fokozaton:

Garrison A: 500 familiar, 98 cerberus, 3 arch devil
Garrison B: 340 horned overseer, 300 cerberus, 55 succubus mistress, 25 pit lord, 15 arch devil.
Garrison C: 400 cerberus, 8 arch devil
Garrison D: 1000 hell hound, 85 succubus mistress, 50 pit lord, 30 arch devil
Garrison E: 400 cerberus, 8 arch devil
Garrison F: 3000 familiar, 600 hell hound, 180 succubus, 35 arch devil
Garrison G: 800 cerberus, 350 succubus, 50 pit lord, 30 arch devil, 400 fire elementel
Garrison H: 300 horned demon, 300 hell hound, 55 succubus
Garrison I: 600 imp, 200 hell hound, 35 succubus, 3 arch devil

Szerencsére nem kell az összest legyőznöd. Van egy földalatti kerülőút, amivel nem kell a legkeményebb garrisonokon átvágnod magadat. Vannak a föld alatt is kemény ellenfelek, de messze nem annyira brutálisak, mint a helyőrségekben. (az 1.1-es patch megérkezéséig instant travel segítségével át lehetett menni a garrisonokon, az 1.1-es patch kijavította ezt a hibát)

Starting bonus: ez a pálya might orientáltabb, úgyhogy választd a golden horseshoe-t!
A hőseid az északkeleti sarokból indulnak. Van egy Hut of the magi (1) rögtön melletted, ami megmondja hogy hova kell menned. A 2-es pontnál van a Boots of Swift Journey, ami roppant hasznos a küldetés során. Mivel a mozgáspontok a nap elején dőlnek el, így nyugodtan cserélgetheted a szerencse patkóval. Ezután törj át a helyőrségek legkönnyebbikén, az A-n. Több lehetőség közül választhatsz utána:
- az úton maradsz, átmész a B-n, és beveszed az inferno várat észak nyugatra. Ez pár lényveszteséggel jár majd
- a kék sátorhoz mész keletre (kék K), és utána átmész a kék kapun északra. (kék G) Lemész az alvilágba a 3-as lépcsőn
- a piros sátorhoz mész (piros K), és utána átmész a piros kapun keletre. (piros G) Lemész a föld alá a 4-es lépcsőn

Ha megvan a resurrection varázslat, akkor az első lehetőséget javaslom, mivel veszteség nélkül le tudsz verni mindenkit. Verd le a B-t, utána a várat vedd be, és sorban foglald el C, E helyőrségeket. Aztán a dél keleti várat, H garrisont, dél nyugati várat és végül az I garrisont.
Ha nincs resurrected, akkor a második és harmadik lehetőséget javaslom. A kettő tulajdonképpen ugyanaz, most példaképpen beszéljünk a második útról.
Töltsd fel a manádat a hossz harcok után, és küld kétfelé a hőseidet. Shadyának add a hidrákat, és irány vele a kék sátor. Raelaggal meg menj a kék kapuhoz közben. Akkor nyisd ki a kaput mikor már felvetted a kulcsot, próbáld egy körben megtenni a kettőt.

A földalatti rész erősen inferno hatású. Csomó inferno dwelling található itt, de nem kell foglalkoznod velük. Ha követed az utat nyugatnak és délnek, akkor találkozol egy állomásozó kék hőssel. Büntesd meg, és a mögötte lévő lépcsőn menj a felvilágra, a 4-es pontnál lyukadsz majd ki. Egy hill fort van tőled észara közvetlenül. Innen egyenesen a kijárat felé mehetsz. (8-as) Következhet az I garrison.
A délnyugati várat védő inferno hős iszonyatosan erős lesz ha későn érkezel, ezért nem árt sietned. A P teleport kapun keresztül egy dungeon stílusú földalatti világba jutsz, ahol találhatsz egy pár dwellinget és csatlakozó lényt is. Egy újabb állomásozó ellenséges hősbe ütközöl majd. A mögötte lévő lépcső a 6-os kijárathoz visz majd. Ha követed a földutat keletre akkor egy csomó dungeonos lény fog beállni a seregedbe.

Ha követed a földutat nyugatra, akkor eljutsz a H garrisonig. Menj tovább nyugatnak és meglátod az I helyőrséget is, és mögötte közvetlenül a kijáratot.
Ha átmész mindkét hősöddel a garrisonon, akkor egy inferno hős megjelenik akit még le kell győznöd. Ha kellően vigyáztál a seregedre, akkor simán legyőzhető. Ez az utolsó csata a kampány során. Gratulálok, hogy végigjátszottad!

    ugrás a lap tetejére vissza az előző oldalra


Powered by Heroes Team