Heroes5 - Haven kampány
Haven Kampány: 1. A Királynő

Célok:
- Gyűjts össze 100 parasztot
- Gyűjts össze 25 gyalogost
- Foglald el a helyőrséget (később a küldetés folyamán)
- Izabellának életben kell maradnia
Továbbvihető:
- Izabella (max szint: 5)
Térkép: haven1

Végigjátszás:
A Haven kampány első pályája oktató pályaként szolgál. Akár játszottál korábban a Heroes-al akár nem, végig kell játszanod a küldetést, mert csak így juthatsz tovább a második pályára. Izabella a pálya északnyugati sarkából indul 3 gyalogos és egy fegyvernök kíséretében. Nincs időlimit, így nyugodtan felfedezheted a területet.
Ráadásul ez egy nagyon jó alkalom arra, hogy megbarátkozz a kameramozgatási lehetőségekkel. A bal egérgomb a hősmozgatásra és kijelölésekre használatos, mint az összes többi Heroes játékban. Az egérgörgővel fel és le lehet zoomolni (távolítani és közelíteni). A jobb egérgomb pedig a kamera forgatására szolgál. Bár ez a funkció igen hasznos lehet a különböző objektumok megtalálásában, nagyon zavarhatja a tájékozódást. Ha problémád adódna a helyes irány tekintetében, a kistérképen (a képernyő balalsó sarkában) nézd meg a fehér téglalap pozícióját. Itt visszahozhatod a kamerát az eredeti pozícióba. Azon játékosok, akiknek ez az újítás kényelmetlen, északnak fordítva a kamerát ugyanúgy használhatják, mint az előző Heroes-okban. Ahhoz, hogy a scrollozást minimalizáljuk, szükséges, hogy az egérrel együtt próbáljuk bal kézzel használni a nyíl (kurzor) gombokat, mialatt jobb kézzel klikkelgetünk. Ahhoz, hogy Izabellára visszavigyük a kamerát, a képernyő alján kattintsunk a portréjára. A kamera nézőszöge ekkor nem változik. A space (szóköz) billentyűvel a hősnek kiadhatjuk a parancsot a mozgásra, ha már meg van adva egy úticél. Bánjunk óvatosan az enter billentyűvel, mivel ez a kör vége parancs. A két billentyűt egyszerre használva nagy távolságokat tehetünk meg az egér használata nélkül. Amikor Izabella mozgása közben észreveszel valami érdekeset, jobb klikkel bármikor megállíthatod, és esetleg új parancsot kiadva elküldheted egy másik irányba.

Az erdő üres, szóval kövesd az utat délkelet felé, amíg nem találkozol egy csapat paraszttal. A 7 paraszt nagylelkűen felajánlja, hogy csatlakozik hozzád, amit fogadj el. Az úton lejjebb találunk némi nyersanyagot és aranyat, plusz jobb oldalon még egy keveset. Később ez a pénz seregek vásárlására lesz felhasználva, szóval szedj fel mindent amit lehet. A zászlónál morált és mozgás bonuszt kaphatsz, ami ezen a pályán nem túl fontos. A Parasztkunyhónál egy csapat gyalogos csatlakozik hozzád, de a kunyhóban ne felejtsd el megvenni a parasztokat. Délen van egy laktanya, ahol 10 további gyalogost sorozhatsz be. Most már az első célt több mint 50%-ban teljesítetted. Lovagolj tovább az úton, szedegesd a seregeket és a nyersanyagokat, addig, amíg nem találkozol néhány paraszttal, akik egy kis átvezető animációt indítanak el.
Most lesz az első csatád. Csatában a helyes kameraállás megtalálása nyilvánvalóan könnyebb, mint a kalandtérképen, szóval addig mozgasd a nézetet, amíg meg nem találod a neked tetszőt. Alapértelmezésben a kamera magasan van, és minden egység nagyon kicsi. A nyíl billentyűkkel és az egérgörgővel ráközelíthetsz a hősödre, bár csata közben ennek nem sok értelme van, jobb, ha az egész harcteret átlátod.

Összefoglalás a csatatéren használható parancsokról:
- Automatikus harc (A, V): Ha könnyű győzelemnek nézel elébe, akkor megengedheted a gépnek, hogy ő vívja meg a csatát helyetted. Ez a lehetőség az első kampánypályán nem használható.
- Varázslás (C, S): Ezzel megnyithatod a varázskönyvedet, és varázsolhatsz. Jelenleg Izabella még nem ismer egy varázslatot sem, így ennek a használatával várnod kell egy kicsit.
- Visszavonulás (?): Lehetővé teszi, hogy elmenekülj a csatából. Most még ez a funkció sem használható.
- Védekezés (D, Szóköz): Lehetővé teszi, hogy egy egység kimaradjon egy körből és közben védekezési bónuszt kapjon.
- Várakozás (W): Ezzel az opcióval késleltetheted az egységed akcióját, hogy később, a többiek után következzen. Védekezés bónuszt nem kap.
Addig védekezz a seregeddel, amíg a parasztok 3 mezőnyire nem érnek. Közben minden adandó alkalommal támadj Izabellával, majd az egységeiddel fejezd be a munkát. Ez egy nagyon egyszerű csata, szóval nem szabadna semmilyen veszteséget szenvedned.

Az utat követve folytasd tovább a sereg és nyersanyaggyűjtést. A szélmalom nem igazán hasznos ezen a pályán, de ha már itt van, miért ne foglalnánk el? A szélmalmot elhagyva választhatsz, hogy vagy továbbmész az úton kelet felé, vagy északnak fordulsz. Észak felé további lénytoborzó helyek és néhány gyenge egység vár, ahol gyakorolhatod a csatát, majd visszatérhetsz a főútra. Alább néhány tanácsot olvashatsz, a csatákat illetően.
- A kampányok játszásakor ajánlatos minél több csatát megvívni, hogy a hősöd több tapasztalati pontot szerezhessen, fejlődjön.
- A legtöbb lény egy körben csak egyszer üt vissza. Próbáljuk meg ugyanazt az egységet egy körön belül többször több egységgel támadni, hogy minimalizáljuk a visszaütések okozta veszteséget. Először próbáljunk egy keményebb egységgel támadni (mint pl. a páncélos) akit nem igazán hat meg ha visszaütnek neki, majd utána a sérülékenyebb egységekkel (pl. paraszt). Erős ellenfél ellen épp ennek a fordítottját érdemes tenni, egy gyenge, kis létszámú egységgel kell megütni, amiért nem kár, aztán jöhetnek az erősebbek, akiknek már úgysem ütnek vissza.
- Ha az ellenfél nem lövős egység, várj rájuk a saját térfeleden, és védekezz, közben gyengítsd a legnagyobb csapatot Izabella speciális támadásával.

Amikor eléred és legyőzöd a zombi csapatot, Izabella szintet lép. Először valamelyik (a gép által kiválasztott) elsődleges képessége nő meg. Ezután kiválaszthatsz egy másodlagos képzettséget, vagy egy képességet. Szintlépés után hátra van még pár további gyalogos, akiket próbálj veszteség nélkül megverni. A Tündérkör (Faerie Ring) és az útjelző meglátogatása nem kötelező (opcionális). Visszafelé a főúton további zombikkal kell megküzdened, akik mellett némi aranyat és kincsesládát találhatsz. A láda, változó mennyiségű aranyat tartalmaz, amit vagy felvehetsz, vagy tapasztalati pontokká konvertálhatsz. Az arany vagy tapasztalati pont választásának kérdése akár egy egész cikk témája lehetne: egy szóló térképen az arany hasznosabb lehet, míg a tapasztalati pont (továbbiakban: TP) a kampányokban lehet kifizetődő, ahol a fókusz a főhősön van. Ezen a pályán több aranyad van, mint amennyi szükséges, ezért válaszd a TP-t.

Továbbra is kövesd az utat, amíg nem találkozol az utolsó csapat utánpótlással. A kampány végcélja új feladattal egészül ki, nyomd meg az 'O' billentyűt, hogy megnézd. Az utolsó teendőnk elfoglalni a kistérkép alján lévő helyőrséget, amit egy nagyobb sereg védelmez, szóval óvatosnak kell lenned. A 26 gyalogos a legveszélyesebb ellenfél, szóval aprítsuk őket Izabellával, amíg közel nem érnek.


Haven Kampány: 2. Lázadás

Célok:
- Foglald el Strongbow-t egy héten belül
- Gyűjts össze 100 íjászt
- Foglald el Ashwoodot
- Izabellának életben kell maradnia
Továbbvihető:
- Izabella (max szint: 12)
Kezdő bónuszok::
- 900 arany
- 10 Gyalogos
- 45 Paraszt
Térkép: haven2

Végigjátszás:
Szerintem a 10 db gyalogos a leghasználhatóbb választható bonusz, a pénzzel nem lesz probléma.
Fontos megemlíteni, hogy miközben számos dolog van, amit a pályán megtehetsz, csak pár dolog van közöttük, ami igazán hasznos. Izabella a harmadik pályára nem vihet át sem segédhőst, sem varázstárgyat vagy sereget, és a szintlépések száma is le van korlátozva. Épp ezért nem ajánlott a térkép teljes felfedezésével és kitisztításával foglalkozni. Ez a leírás megmutatja azokat a kulcsfontosságú helyeket, amik ténylegesen hasznosak Izabella fejlődéséhez.

Első lépésben el kell foglalnod Strongbow városát, méghozzá egy héten belül! Szerencsére a város elég közel van a kezdő pozíciódhoz, így nem kell aggódni. Az első nap menj el az út jobb oldalán lévő toronyig, és az itt állomásozó 12 íjászt sorozd be a seregedbe. Menj vissza a főútra és támadd meg az utat elzáró csontvázakat. Az egyszerű csontik gyorsan be fogják látni, hogy ez bizony nem az ő csatájuk, viszont a csontváz íjászok okozhatnak némi sebzést. Szedd le őket gyorsan Izabellával és az íjászaiddal. A csata végeztével vedd fel a földön heverő négylevelű lóherét, ami a továbbiakban a szerencsédet fogja növelni.

Tipp: A csata taktikai fázisában elemezd a csatamezőt. Egy jó helyen lévő akadályt kihasználva súlyos veszteségektől kímélheted meg magad, vagy akár veszteség nélkül úszhatsz meg egy csatát.
Észak felé tovább haladva látogasd meg a kilátót. Ez felderíti a környező területet, és nyugat felé Strongbow-t is megláthatod. Foglald el a várost, mielőtt kifutsz az időből. Elég gyengén védett, mindössze pár gyalogos és paraszt őrzi. Szokás szerint lődd szét a gyalogosokat az íjászokkal és támadj Izabellával, a közelharcosokkal ne mozdulj. Amikor megvan a város, a következő feladatod 100 íjász összegyűjtése lesz, így ajánlott vigyázni rájuk a csatákban. Miután megcsodáltad Strongbow látképét, megépítheted az első épületet. Íme egy ajánlott építési sorrend:
- Kezd a kováccsal, ami az íjásztorony egyik alapkövetelménye
- Folytasd a községházával
- Végül építsd fel az íjásztornyot (minden további épület opcionális)

Hagyd el a várost. Délen foglald el a közeli érclelőhelyet, majd kövesd az utat észak felék és támadd meg a zombikat. Ez a zombi sereg nagyobb, mint amivel eddig találkozhattál, szóval légy óvatos. Előbb-utóbb egy animációval egybekötve Izabella új feladatot kap: a 100 íjász összegyűjtése mellett el kell foglalnia Ashwood-ot. Szerencsére ez esetben nincs időkorlát. Kövessük az utat felfelé az íjásztoronyig, sorozzuk be a lakóit, majd forduljunk keletnek. Az út egy másik íjásztoronyhoz vezet, a tornyot védő íjászok beállnak. Innen nem messze egy csapatnyi vérleány van, győzd le őket a TP-ért.

Délen a Marletto Torony (Marletto Tower) az első olyan épület, ahol Izabellát fejleszthetjük: meglátogatva, egy ponttal nőni fog Izabella védekező képessége, amit a kampány hátralévő részében meg is marad. Vegyük fel a másik oldalon lévő tábortüzet is. Az út ismét keletnek fordul, de inkább forduljunk nyugatnak és verjük le az ott található csontvázakat, mert az ott található Megvilágosodás kristálya (Crystal of Revelation - egy nagy fénylő "izé") egy ponttal növeli Izabella tudás képességét, ami természetesen ugyancsak megmarad a következő pályákra. Lovagolj keletnek, amíg az ösvény vissza nem visz a főútra. Útközben baloldalon vedd fel a 10 gyalogost. Természetesen a jobb oldalon levő Zsoldostábort (Mercenary Camp) se hagyd ki, ami a harmadik lehetőség Isabel fejlesztésére, ezúttal Izabella támadás képessége fog gyarapodni 1 ponttal.
Folytasd az utad északnak, amíg meg nem látod a második kilátót a folyó mellett. Ha meglátogatod, sokkal jobb képet kaphatsz a környező világról. Ashwood vára a folyó túloldalán van, de még nem láthatod. Ismételten kövesd az utat, megtámadva minden lényt, Izabella TP-jének növelése érdekében. A minotauruszokat mindenképpen verd le, mivel egy igen hasznos varázstárgyat őriznek, még akkor is, ha csak ezen a pályán használhatod majd. Valamint a második Zsoldostábort se hagyd ki az út mellett, illetve van egy barakk nem túl messze délre. Az út másik oldalán van egy csapat Pengetáncos (Blade Dancer), akiket könnyedén felmorzsolhatsz, és felveheted az általuk őrzött "Hatalom Kardját". Már majdnem ott vagy. Folytasd tovább az utad északnak, amíg bele nem botlasz egy csapat barátságos griffbe (mind egy szálig beállnak a seregedbe). Sokkal könnyebbé tehetik a végső csatát. Amíg el nem felejted, használd a gyorsmentés (F5) funkciót. Sorozd be a maradék parasztot és gyalogost, majd ha készen állsz, támadd meg Ashwoodot. A végső csata könnyebb, mint amilyennek látszik:
- Gyengítsd a gyalogosokat Izabella rácsapásaival, és támadd őket a saját gyalogosaiddal;
- A saját parasztjaidat küldd az ellenséges parasztok ellen, a város bejáratánál;
- Az íjászokat a griffekkel üsd (mert képesek átrepülni a falakon), majd rögtön térjenek is vissza a saját csapatodhoz védekezni.

Az egyetlen dolog ami hátra van, hogy visszahozd Izabellát Strongbow-ba és besorozd az összes íjászt, akik itt állomásoznak. De erre csak akkor van szükség, ha a csata végeztével kevesebb mint 100 íjászod maradt. Ashwoodban nem érdemes építkezni.
Amint Izabella összegyűjtötte a 100 vagy több íjászt, a küldetést teljesítetted. Szép munka.



Haven Kampány: 3. Az ostrom

Célok:
- Tisztítsd meg a területet az ellenséges kémektől
- Építs lovas gyakorlóteret, és fejlesztd tovább
- Győzd le az ellenséges sereget (később a küldetés folyamán)
- Izabellának életben kell maradnia
Továbbvihető:
- Izabella (max szint: 18)
Kezdő bónuszok::
- 15 Íjász
- 10 Gyalogos
- 10 érc
Térkép: haven3

Végigjátszás:
Az íjászokat ajánlott beválasztani, mivel az alacsony szintű démonok elég lassúak és mire átérnek a csatatéren jópár elhullik belőlük. Emellett jó választás lehet még a 10 érc is, mivel a pályán nincs érc bánya. Bárhogy is döntesz, a pályát könnyedén teljesítheted.

Ashwood, a kezdő városod előtt kezded a küldetést (az egyetlen város a térképen). Elsőként építs egy kocsmát, hogy fel tudj venni egy másik hőst, akinek a seregét nyomban adjuk át Izabellának. Izabellával menjünk keletnek és kezdjük el felszámolni a démoni seregeket, miközben a második hőssel (mostantól: droid) foglaljuk el a közelben lévő toborzóhelyeket (3 parasztkunyhó + 1 barakk) és szedegessük össze a nyersanyagokat Ashwood körül. A droidunk elsődleges küldetése, hogy minden héten a lehető legtöbb toborzóhelyet látogassa meg (esetleg később egy második droid is jól jöhet), és szállítsa el őket Izabellának, hogy ő minél kevesebb kitérőt tegyen, és ne kelljen mindig visszatérnie Ashwoodba.

Izabella Ashwoodtól valamivel keletebbre találkozik az első démon kémekkel: impek! Verjük le őket, majd délkeletre a többi impet is. Távolabb délre van egy fűrészmalom, ami igen hasznos lesz. A fűrészmalmot védő parasztok csatlakoznak hozzád. Izabellától északra van egy íjásztorony, de igen sok pokolkutya védi, szóval egyelőre jobb, ha elkerülöd őket, amíg nem lesz egy kicsit nagyobb sereged. Folytasd tovább az utad keletre, és közben látogasd meg sorra a toborzóhelyeket. Az erdős/füves területen biztonságosan haladhatsz, az erdőn túli hegyvidék tele van élőholtakkal, akik különböző kincseket védenek, de még túl erősek ahhoz, hogy legyőzd őket. Nem probléma, majd később visszajössz - az elsődleges célod a démonok likvidálása.

Jó ha tudod, hogy a térképen található összes Menedék egység beáll hozzád (kivéve azt a párat, akik kincseket és nyersanyagokat védenek). Ezek a beálló lények is Izabella erősödését szolgálják, hogy a toborzott és a várból kivett lényekkel Izabella serege folyamatosan olyan erős legyen, amennyire szükséges.

- A várban építs egy Lovas gyakorlóteret és fejleszd fel: A gyakorlótér 6000 aranyba, 10 fába és 10 kristályba kerül, illetve az építés feltétele az istálló, valamint a 12-es városszint. Ha nincs elég kristály, építhetsz egy raktárat, ami napi egy kristályt termel. Amint lehet fel kell építened a Kapitóliumot, hogy a naponta bejövő plusz arannyal később könnyebben ki tudd venni a lényeket. Minden épületet meg tudsz és meg is kell építeni (kivéve a Kolostort és a Fény Oltárát).
- Tisztítsd meg a területet az ellenséges kémektől: Tulajdonképpen ez nem jelent mást, mint körbejárni a pályát, és legyilkolni minden útba eső démont. Közben ne felejtsd el meglátogatni a hősfejlesztő helyeket. 11 csapatnyi démon kém van a pályán, és ajánlott a Főördögöket a végére hagyni (az északkeleti sarokban dekkolnak), akik kiírtása után meg tudjuk küldetésünk végső célját is: Győzd le az ellenséges hőst!
  (***Spoiler! Itt egy térkép, amelyen a démon kémek helyzete be van jelölve).
- Győzd le az ellenséges hőst: Bizonyosodj meg arról, hogy kellő létszámú sereged van a Főördögök legyőzésére. A csata után láthatunk egy rövid animációt , ahol megjelenik maga a Démon Lord - menjünk tovább keletnek, és verjük le a nagyarcút, amivel menthetetlenül megnyerjük a pályát.



Haven Kampány: 4. A csapda

Célok:
- Találkozz Alaron seregeivel
- Foglald el Brightoodot
- Fejleszd fel Brightwood máguscéhét
- Izabellának életben kell maradnia
Másodlagos célok:
- Látogasd meg a jóst, egy Vak Testvért
Egy folyó áll az Alaron seregei elé siető Izabella útjában, de a híd, amin áthaladhatna, leomlott... Minden feladványnak van megoldása. Ha nem egyértelmű a válasz, érdemes látnokhoz fordulni. A leomlott hídtól délre lakik is egy.
- Találd meg a Lebegés csizmáját
Az Alaron seregéhez vezető utat egy folyó szeli át, és a hidat elpusztította az ellenség. Irollan erdőit most csak a Lebegés csizmája segítségével lehet elérni. A csizma korábbi viselőjének kriptájában található. Izabellának meg kell küzdenie a sírt kísértő nyughatatlan szellemekkel.
Továbbvihető:
- Izabella (max szint: 22)
Kezdő bónuszok::
- 1 Kóbor lovag
- 9 Fegyvernök
- 15 Mesterlövész
Térkép: haven4felszín, haven4lent1, haven4lent2, haven4lent3

Végigjátszás:
A Csapda egy hosszú út, részben inferno terület mellett. A térkép a minimap alapján nagynak tűnik, de ne aggódj, mivel csak kb. a harmadát fogod látni. Eltölthetsz sok időt a pályán nyersanyaggyűjtéssel és számtalan semleges ellenfél megölésével, de én itt arra adok néhány tippet, hogyan oldhatod meg a feladatokat gyorsan. Izabella jóval a küldetés vége előtt eléri a maximális szintet, úgyhogy nem kell mindenkit kinyírnod.

A térkép délkeleti sarkából indulsz egy egész jó kis csapattal, amiben Birodalmi Griffek és Kóbor Lovagok is vannak. Mondanom se kell, a legtöbb ellenséges csapat nem fog problémát jelenteni. Indulj észak felé és öld meg azokat, akik elállják az utat. Itt egy lista a helyekről, amiket megnéztem:
- Istállók (Stables: egy kis gyorsaságért)
- Tudás dolmenje (Learning Stone: +1000 TP)
- Planetárium (Star axis: +1 varázserő)
Továbbra is kövesd az utat addig, amíg inferno útra nem lépsz. Ezen a környéken meg kell ölnöd egy csapat Succubus úrnőt, akik okozhatnak némi kárt a seregedben. A Birodalmi Griffek Zuhanó Támadás (Battle Dive) képessége jól jön lövőegységek ellen, és őket így a lánclövés (Chain Shot) se fogja sebezni. Haladj tovább észak felé, míg elérsz Brightwoodba. A várat nem őrzik erősen, így nem jelent problémát elfoglalni (normál nehézségen veszteség nélkül is mennie kell). Itt új feladatot kapsz: Fejleszd fel Brightwood máguscéhét. Menj be a nyugaton lévő helyőrségbe, ahol egy bejátszás és egy újabb feladat vár rád. Ez másodlagosként fog megjelenni, de meg kell csinálni ahhoz, hogy a pályát be tudd fejezni.

A föld alá vezető utat egy erős Griff-csapat állja el. Nem fognak beállni, hacsak nincs hatalmas sereged. Én itt fordultam vissza és döntöttem úgy, hogy rendesen felépítem a várat. Valaki azt mondta, hogy ez nem szükséges ha a máguscéhes feladat kész van, úgyhogy teljesen rajtad áll, hogy eltöltesz-e egy kis időt azzal, hogy felfedezed a térképet. Az első, a vár körüli bányák elfoglalása legyen. A legfontosabb az ércbánya a lovag vár építéséhez. Építs fel a Máguscéhet és a Grifftornyot is, mert hasznos csapatokat toborozhatsz az utóbbiból. Ha a máguscéh teljesen kész van (nézd meg, hogy kipipálta-e a feladatok közt), gyűjtsd össze a csapataidat és indulj a a Látó kunyhójába (Seer Hut). A Lebegés Csizmáját (Boots of Levitation) fogja kérni. A föld alatt találod, a lejárót meg déli irányban (de először a Planetáriumba menj be, jobbra).
Egy aprócska meglepetés vár Izabellára, Beatrice-re és barátaikra.
A föld alatti terület elég kicsi: három zsákutcából áll. Csak egy a fontos közülük: északkelet felé, amelyiket a csontsárkányok őrzik. Találsz némi aranyat és ládákat, de valószínűleg már se pénzre, se TP-re nincs szükséged. A csizma, amit keresel, egy közeli kriptában van. Egy elég erős élőholt sereg őrzi, úgyhogy mindenképp mentsd el a játékot, mielőtt belépnél. Ha megvan a csizma, menj vissza a felszínre. Ha még nem érted el a max. szintet, akkor most tedd meg. Ha kész vagy, a csizmát felvéve menj át a hídon és élvezd az érdekes befejezést.



Haven kampány: 5. A király bukása

Célok:
- Szabadítsd ki Izabellát és foglald el Dunmoort
- Tartsd meg Dunmoort (későbbi feladat)
- Találd meg Asha Könnyét és helyezd el Dunmoorban (későbbi)
- Küldd el Godricot Nyikolájhoz (későbbi)
- Juttass el egy üzenetet Nyikolájhoz (későbbi)
- Izabellának és Godricnak életben kell maradnia
Továbbvihető:
- Ez az utolsó küldetés (max szint: 24)
Kezdő bónuszok::
- 4 Birodalmi griff
- Négylevelű lóhere (+1 szerencse)
- 1500 arany
Térkép: haven5

Végigjátszás:
Nem élet-halál kérdése, hogy melyiket választod, de én az aranyat javasolom, mert a pálya elején nagyon jól jön. De igaz az is, hogy 4 Birodalmi Griff többe kerül, mint 1500 arany, ám őket nem tudod a vár fejlesztésére használni.

Indulj egyenesen északkelet felé a Tündérnép kertjébe (Garden of the Wee Folk) (a leprechaunhoz) és kelet felé menj tovább. Egyelőre ne törődj a Varázstárgy-kereskedővel, kelleni fog a pénzed csapatra az elején, ide meg bőven lesz időd visszajönni. Ha elértél a kereszteződéshez, fordulj észak felé a Menedéki kaszárnyába (Haven Military Post). Őrzik, de könnyedén megoldható. Vedd meg a monkokat és a griffeket és menj tovább észak felé. Látni fogsz egy fűrésztelepet nyugatra, foglald el és folytasd az utat Dunmoorba. Ne felejtsd el útközben meglátogatni a Megvilágosodás kristályát (Crystal of Revelation).
Miután elfoglaltad Dunmoort, északkeletre a vártól látni fogod Izabella börtönét; néhány Veremúr (Pit lord) őrzi. Építs vagy csapatot adó házakat vagy Faluházat (Town hall), vegyél ki annyi csapatot, amennyit csak tudsz és verd szét a Veremurakat. Ha kiszabadítottad Izabellát, add neki a csapat nagy részét és küld be Dunmoorba (ne felejtsd el vele is meglátogatni a Megvilágosodás kristályát). Dunmoorból Izabella menjen az északnyugati sarokba a Szellemsárkányok (Spectral dragon) ellen. Próbálj meg jól taktikázni, hogy ne veszíts csapatot. Bárhogy is alakul, megéri a veszteséget, mert lesz egy aranybányád. Menj vissza Dunmoorba.

A második hét elején új feladatot kapsz: Tartsd meg Dunmoort. Ekkor tűnik fel Agrael a démonúr (piros hős) délen. Dunmoorért jön, úgyhogy ha Izabella és a sereg még nincs ott…hát, akkor siess nagyon! Godric-kal állj valahová félre, mert ha van rá lehetősége, Agrael meg fogja támadni. Elbújtathatod az aranybánya vagy fűrésztelep mellett. Nem vagyok benne biztos, hogy szükséges, de Izabellával a várban ülve vártam meg, hogy előnyhöz jusson a felépített Citadella által.
Ha legyőzted Agrael seregét, lesz kb. 10 napod a következő támadásig. Használd ki az időt. Godric vegye ki a csapatokat a Menedéki kaszárnyából, Izabellával meg indulj az úton kelet felé a fűrésztelephez. Ha elfoglaltad, észak felé foglald el a másik Menedéki kaszárnyát. A környéken van pár bánya, de olyan harcba ne menj bele, ahol sok csapatot veszíthetsz, inkább hagyd későbbre. Amíg Izabella Dunmoor közelében marad, Godric felfedezheti az északkeleti részét a térképnek. Három fontos hely van: az első és egyben legfontosabb egy portálkijárat, innen fog érkezni a következő démonúr. Ha megtalálta, Godric maradjon távol tőle. Áll néhány ellenséges lény a pályán, de lehet tőlük haladni. A másik két fontos hely a föld alá vezető lejáró és az obeliszk.

A harmadik hét közepént feltűnik a következő démonúr nem messze Dunmoortól, úgyhogy ügyelj arra, hogy Izabella előbb tudjon a várba érni, mint ő. A csata után új feladatot kapsz: Találd meg Asha Könnyét és helyezd el Dunmoorban. Innentől kezdve folyton fel fog tűnni egy- egy nem túl erős ellenfél délen. Megkísérlik majd elfoglalni Dunmoort, de csak akkor, ha nincs csapatod a várban (persze több kell, mint 1 paraszt, de azért nem egy hatalmas seregnek kell benn ülnie). Ha van rá mód, Izabella kapja el ezeket a kisebb hősöket.
Folytasd a felfedezést és közben figyelj az ellenséges hősökre. Sokat segít, ha a déli területekből többet látsz, hamarabb észreveszed az ellenséget. Az új feladat végrehajtásához 3 obeliszket kell megnézned. Összesen 3 van a térképen, de 2 után is megpróbálhatsz ásni. Ha nagyjából tudod, merre lehet, vegyél egy új hőst és kezdj el ásni azon a területen. Ha közel ásol a jó helyhez, ki fogja írni, merre próbálkozz a következő ásással. Ha megtaláltad, vidd a várba, és építsd fel.

A második hónap első hetében az utolsó démonúr is elindul délről, úgyhogy itt az idő elnézni hazafelé. Ha úgy érzed, elég nagy a sereged, megütközhetsz valahol Alastorral, ahelyett, hogy várnál rá. Az ő megölése után megjelenik egy bejátszás és az utolsó feladat: Küldd el Godricot Nyikolájhoz.
Ha simán csak be akarod fejezni a küldetést, akkor adj Gordicnak csapatot és indulj el vele a Dunmoortól délre vezető úton. Majdnem a térkép legalján elkanyarodik az út. Menj át a hídon, és menj tovább kelet felé, amíg el nem éred a pálya szélét, ott pedig fordulj dél felé a helyőrséghez (a délkeleti sarokban látható) és nézd meg a látványos végkifejletet.

Ha még nem akarod befejezni, van egy pár hely, amit megnézhetsz. Mostmár nem jelentenek a démonurak nagy fenyegetést, de időről időre meg fognak jelenni. Oszd el a csapatod Izabella és Godric között és mehetsz felfedezni. Van egy nagy alagúthálózat a föld alatt sok érdekes hellyel: Marletto torony (Marletto Tower), Aréna (Arena), Planetárium (Star Axis) és 2 Kristálybarlang (nagy segítség a Lovas gyakorlótér (Jousting Arena) felépítésében, fejlesztésében és a máguscéh építésében).
Az északkeleti sarokban van egy érdekes hely. Hogy ide eljuss, használd az északkeleti lejáratot, majd menj észak felé a kanyarodó folyosón a feljáróig. Ha felérsz,menj dél felé - egy erős varázstárgyat találsz, amit 1666 imp őriz. Öld meg őket és követeld a megérdemelt jutalmad, de hozz elég nagy csapatot! Ugyanezen a területen nyugatra is indulhatsz a lejárótól, ahol találsz még egy erős varázstárgyat, de Főördögök (Archdevil) őrzik.

    ugrás a lap tetejére vissza az előző oldalra


Powered by Heroes Team