Jelige:
"
A Klánért, és a Háborúért!"

Tények és jellegzetességek:
Más néven: a Törpék.
Színei: halványpiros és acél szürke.
Istenük: Arkath, a Tűz Sárkánya. A törpék szoros kapcsolatot ápolnak a tűzzel és a vallási szertartásaik is mind-mind a tűzhez kötődnek. Egyedülálló rituális gyakorlataik vannak, olyanok melyeket ember el se tud képzelni.
Alap filozófiájuk: „Sose futamodj meg és maradj mindig önmagad!” Legyél büszke magadra. Védd meg a fajtársaidat, a hazádat és a becsületedet. Mindig oltalmazd a szívedet.
Ország/birodalom: Grimheim, a Hegy alatti Királyság.
Főváros: Tor Myrdal, a Tűz Erődítménye.
Kulcsszimbólumok:
Nincs.

 

Leírás (a hivatalos oldalról átvéve) :
"
A törpék társadalma élesen elkülönülő rétegekből áll. Félelmet nem ismerő harcosok, kovácsmesterek, tapasztalt tengerészek és rúnamágusok alkotják a társadalmat.
A kívülállókban nem igazán bíznak meg, minden idegen iránt gyanakvással viselkednek. Az országuk nagyon közel van a démoni lényekhez, azonban nem háborgatja egymást a két nemzet. A sötét elfekkel állandó harcot folytatnak a minél jobb földalatti területek birtoklásáért. "

 

Politikájuk:

Társadalmi felépítés:
Minden törpe városnak saját királya és saját tanácsa van, mely a leggazdagabb és legbefolyásosabb törpékből áll. A főváros királya minden király fölött áll, utasíthatja a többi királyt, és neki van joga háborúba hívni a népet. A királyság nem örökletes, azonban egész életre szóló kinevezés. Ha a király meghal, a tanács választja ki az utódát. Már-már hagyománnyá válnak az intrikák, ármányok a tanácson belül. Mindenki mindent megtesz, azért hogy király legyen, és ezt a tanácson keresztül lehet elérni.

A törpe társadalomban teljes férfi irányítás van, a nők a hiedelemmel ellentétben nem szakállasak és nagyjából hasonló számban vannak mint a férfiak.

A társadalom szerkezete három alappillérre épül: család, kovácsmesterség és a harc. Elég bonyolult az a rendszer amelyik a fiatal törpéket kiképzi és beválasztja egy klánba. A klán kötelékei nagyon értékesek, aki megszegi a klán törvényeit, halállal fizet a tettéért.
A klán a legszorosabb összetartó erő a társadalomban. Hat különböző klán van:

• Mélységi Tűz- rúnamágusok, a törpék vallási vezetői
• Zord Acél- híres harcosairól ismert klán
• Szikla Ököl- ők a bányászatért és az építésért felelősek
• Erős Kalapács- kovácsok és ötvösök, ők készítik a fegyvereket és páncélokat
• Szív Őrző- helytartók és képviselők, lassan dolgoznak, de nagyon komoly a feladatuk
• Téli Szél- az állatszelidítők, kapcsolatban vannak a külvilággal, a birodalom határán élnek

A klán és a család nem ugyanaz a dolog. A klánnak és a családnak eltérő a vérvonala, minden klánnak saját neve, csatái, szokásai vannak; csakúgy mint a családnak, a szokások azonban merőben mások. Elég gyakori dolog, hogy egy családban több klánból való tag is van. A klánok függetlenek egymástól, csak akkor gyűlnek össze, ha új királyválasztás van.
 

Háborús jellemzők:

A törpe harcosok a legrettegettebbek az egész világon. Az ellenség féli őket. Mérhetetlen harci kedv és pompás fegyverek jellemzik a törpe harcost. Háborúban a különféle városok seregei versengenek egymással; számolják hogy ki ölt meg több ellenséges katonát- számukra a harc egyfajta játék és mint minden játékban itt is kell hogy legyen egy győztes. A törpék soha de soha nem adják fel a harcot. Halálukig harcolnak, még akkor is ha teljesen reménytelen a helyzet. Egy törpe számára a tökéletes halál ha hatalmas túlerővel vívott csatában hősies halált hal és ezt látja egy szemtanú, aki majd elmeséli az utókornak a tettét.

 Jobban kedvelnek a föld alatt harcolni, mivel az alagutakban nem jelent hátrányt az alacsony termet. Az alagutakba számos csapdát és erődöt építettek. Azokat a törpéket, akik új alagutakat fedeznek föl Delversnek hívják és mindig ők képviselik az első védelmi vonalat a harcokban.

 

Összegzés:

A törpék sosem képviseltek külön nációt, most azonban kaptak egyet. 12 különböző törpe és két új sárkány található a kiegészítőben.

A törpék a föld alatt élnek, de jellemző rájuk még a havas terület is. Legegyedibb tulajdonságuk a rúnamágia; ehhez a mágiához nyersanyagokat kell feláldozniuk a harc során.

A törpék teljesen mások mint a Sötét Elfek, holott ők is a föld alatt élnek; viszont egy kicsit hasonlítanak az Inferno várra. A törpék Jó népnek tekinthetőek, gondolkodásukban hasonlítanak az emberekre és a korábbi részek barbárjaira.

 

Bevezető  Története  Általános építmények  |  Lénytermelő építmények  |  Mágikus építmények