Jelige:
„Rejtőzz, fülelj, figyelj, tanulj…És amikor elérkezik az idő, sújts le az árnyékból!

Tények és jellegzetességek:
Más néven:
Sötét elfek
Színei:
Fekete és lila
Istenük: Malassa, a Sötétség Sárkánya, a halálos titkok őrzője
Alap filozófiájuk: Uraljuk az árnyékokat, és egy napon az árnyak uralnak mindent!
Ország/birodalom: Ygg-Chal, a Mélységi Sötétség
Saját talaj:
Földalatti
Főváros: Konos, az Árnyak Labirintusa
Kulcsszimbólumok: Kígyó, arcvonás nélküli maszk

 

Leírás (a hivatalos oldalról átvéve) :
 

A Sötét Elfek renegátok, akik elszakadtak a Sylvan néptől és egyezséget kötöttek a titokzatos Arcnélkülivel. Ennek következményeként a teljes Sötét Elf népesség összefonódott a sötétséggel; a földalatti életet választották Ashan hatalmas barlangjaiban, ahol felépítették városaikat.  

A Sötét Elfek a Sötétség Sárkányában hisznek és tetteiket is a sötétség jegyében teszik, a Dungeon civilizáció a titokzatosságon, az összeesküvéseken, az árulásokon és az okkultizmuson alapszik. Minden várost egy klán ural, melynek vezetője egy Főpapnő. A női nem az uralkodó a Dungeon társadalomban, ők a vezetői a politikának, a vallásnak és a hadseregnek. Gyermekeiket nem nevelik fel saját maguk, hanem elküldik csecsemő korukban egy templomba, ahol megtanulnak minden tudományt, ami egy fiatal Sötét Elf számára szükséges. 

Békés időkben  a sötét elfek valamelyik másik klán által uralt várost igyekszenek gyengíteni különböző sötét fortélyokkal, ezzel erősítve  saját városukat. Háborús időkben az ellenségek megtapasztalják a Sötét Elfek sajátos praktikáit, melyek a halált és az árulást szolgálják. A harcmezőn a Dungeon lényei hatalmas harci kedvükről és páratlan erejükről ismerhetők meg. Az ellenségeik szerencséjére, a harci egységeik nagyon ritkák és drágák, ezért a seregeik kevesebb katonából állnak és nagyon sérülékenyek egyes  egységeik.

 

Összegzés:
 

A földalatti városok szövetséget kötöttek a Sötét Elfekkel, hogy megerősítsék pozíciójukat Ashan világában. Ebben a világban a nők szerepe nagyobb, mint egy átlagos társadalomban, különösen igaz ez a Sötét Elfekre, akik a Sylvan néptől szakadtak el.  

Annak ellenére hogy a város egy második elf várossá alakult, a szörnyek és hüllők megmaradtak a Dungeon vár középpontjában, jobban mint a Heroes III-ban. A hatalmas és legendás Fekete Sárkányok és Minotauruszok megmaradtak, hogy tovább féljenek tőlük az ellenségeik. A Dungeon első szintű lénye az orgyilkos, hűen fejezi ki a vár egészére jellemző harci stílust. Lopakodás, rejtőzködés az árnyékban és mérgezés. A Hidra visszatért a Warlock várba, és kapott egy új fejet is. Két nőnemű elf is bekerült a lények közé, a villámgyors Vér Fúria és a mágiát képviselő Árnyék Boszorkány.  

A Dungeon vár teljes ellentéte a Sylvan várnak, haderőben azonban megegyezik vele. A Heroes I-ből ismert Warlock várhoz hasonlót kapunk, kiegészítve sötét elfekkel.  

 

 

Bevezető  Története  Általános építmények  |  Lénytermelő építmények  |  Mágikus építmények